۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85461936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان در جذب کودکان بازمانده از تحصیل، رتبه نخست کشور را دارد

اصفهان–ایرنا–مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به شناسایی هشت هزار و ۳۰ کودک بازمانده از تحصیل در استان طی سال تحصیلی جاری گفت: اصفهان با جذب ۹۸ درصد این کودکان برای ادامه تحصیل، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران همچنین از وجود ۲ باب مدرسه ویژه کودکان کار فاقد اسناد هویتی در استان خبر داد و گفت: این مدارس توسط یکی از نیکوکاران و بنا بر استانداردهای روز احداث و مجهز شده است.

وی همچنین با اشاره به پدیده فرونشست دردستگاه تعلیم و تربیت اصفهان اعلام کرد: در زمان حاضر ۱۵۰ باب مدرسه در استان تحت تاثیر این پدیده قرار دارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیشتر این مدارس در نواحی چهار، پنج، خانه اصفهان و بُرخوار قرار دارند، افزود: از این تعداد ۴۲ مدرسه از روند آموزش خارج شده و دانش‌آموزان آنها برای ادامه تحصیل به مدارس دیگر انتقال یافته‌اند.

اصفهان در جذب کودکان بازمانده از تحصیل، رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در شهرهای استان با کمبود فضای آموزشی مواجهیم، گفت: از ۱۵۰ باب مدرسه متاثر از پدیده فرونشست در استان، بخش عمده‌ای از آنها با انجام اقدامات فنی و مهندسی در حال استفاده است.

به گفته وی، با بررسی‌ صورت گرفته توسط کارشناسان مقرر شد که در مناطق متاثر از فرونشست، سازه‌هایی احداث شود که در سال‌های آتی اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین با اعلام تحصیل ۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در استان گفت: ۲۰ هزار نفر از این تعداد در مدارس شهر اصفهان مشغول تحصیل هستند.

وی یادآور شد: اقدامات ویژه‌ای در دولت سیزدهم، مجلس و قوای سه گانه صورت گرفته که حال آموزش و پرورش خوب شده است، اما هنوز کافی نیست و نیازمند رفع کمبودهای جاری در زمینه تجهیزات، فضا و نیروی انسانی است.

ابراهیمی افزود: در سال تحصیلی جدید برای تامین کسری معلم در استان سهمیه سه هزار و ۸۶۰ نفری در نظر گرفته شده است که با تلاش صورت گرفته سه هزار و ۶۰۰ نفر استخدام خواهند شد.

وی همچنین در باره مشکل در نظر نگرفتن فضای آموزشی در شهرک‌ها و مناطق انبوه‌نشین استان اظهار داشت: این مهم نیازمند پیگیری و اجرای دقیق ماده قانونی شوراهای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین در باره افزایش گرایش دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای گفت: در زمان حاضر ۴۷،۶ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان در هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی اصفهان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha