۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85461928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیل‌گر مسائل آسیا: وعده صادق معادلات منطقه‌ای را تغییر داد

خواف-ایرنا- استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران و تحلیل گر مسائل غرب آسیا گفت: عملیات وعده صادق بسیار موفق و غافلگیر کننده بود و این اقدام افتخارآمیز، معادلات منطقه‌ای را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود اسداللهی روز سه شنبه در یادواره ۶۰ شهید قشر کارگری شهرستان خواف افزود: پاسخ قاطع و تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی بازدارندگی ایران در منطقه را افزایش داد و ایرانی بودن کامل این عملیات از دیگر ویژگی های وعده صادق است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی بعد از شهادت تعدادی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، فروردین ماه امسال در استمرار سیاستهای خصمانه اش با حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق تعدادی از مستشاران و فرماندهان سپاه را به شهادت رساند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: بعد از حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه که به منزله خاک کشورمان محسوب می شود، دیگر سکوت جایز نبود و با تاکید رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا نیروهای مسلح و نیروی هوا فضای سپاه با حمایت ارتش پاسخ قاطع و کوبنده ای به گستاخی های این رژیم اشغالگر دادند.

وی گفت: برخی از تحلیل گران غربی تصور می کردند که ایران با حمایت مقاومت اسلامی در منطقه نظیر حزب الله لبنان و در کشورهای عراق و یمن به صورت همزمان پاسخ رژیم صهیونیستی را می دهد ولی نیروی هوا فضای سپاه با حمایت ارتش و به طور کامل با تجهیزات نظامی کشورمان پاسخ گستاخی رژیم اشغالگر قدس را دادند.

اراده ایران و استفاده از تجهیزات نظامی برای پاسخ به تهدیدات دشمنان

اسداللهی خاطر نشان کرد: همچنین این پاسخ تنبیهی سپاه به رژیم صهیونیستی نشان داد که ایران اراده استفاده از سلاحها و تجهیزات نظامی تولید شده توسط نیروهای توانمند کشورمان، در پاسخ به تهدیدات دشمنان را دارد.

کارشناس و تحلیل گر مسائل غرب آسیا افزود: با ایجاد بحران سوریه در سالهای قبل گروهکهای تکفیری به خصوص داعش مانند قارچ سر برآوردند و کشورهای غربی و رژیم غاصب صهیونیستی تصور می کردند که این بحران جنگ بین شیعه و سنی در منطقه به راه انداخته و قدرت ایران را در منطقه کاهش می دهد، در حالیکه گروههای تکفیری به هیچکس رحم نمی کردند.

وی بیان کرد: با ایجاد مقاومت اسلامی با تاسی و راهبردهای کشورمان در کشورهای منطقه شهید سلیمانی به صورت قاطع برابر گروهکهای تکفیری ایستادگی کرد و ظرف چهار سال بساط داعش را جمع و با اقدامات خود بازدارندگی ایران را در منطقه نشان داد.

اسداللهی اضافه کرد: بعد از شهادت شهید سلیمانی رژیم صهیونیستی از ۲ سال قبل به تدریج تعدادی از مستشاران سپاه را در سوریه به شهادت رساند و بعد از حمله به کنسولگری کشورمان با پاسخ قاطع ایران مواجه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شهرستان خواف به عنوان منطقه ای با استعدادهای عظیم در زمینه های اقتصادی و صنعتی و معدنی یاد کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان سعی می کنند که نقاط ضعف را در کشورمان بزرگ جلوه دهند، باید با اطلاع رسانی بیشتر نسبت به خدمات نظام جمهوری اسلامی در سطح کشور و به تبع آن خواف هجمه دشمنان را ناکام کرد.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: واسطه گری تنها شکاف طبقاتی و فقر را افزایش می دهد، فقر را باید با جهش و رونق تولید و کار سازنده کاهش داد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha