بخش دفاعی در کنار جریان علمی کشور حماسه وعده صادق را رقم زد

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار حوزه دفاعی قرار نمی گرفت، حماسه وعده صادق و بازدارندگی رقم نمی‌خورد. باید به جریان دانشی به عنوان اثر ارزش آفرین توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز (سه شنبه) در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری با تبریک روز معلم اظهار داشت: روند اتفاقات بعد از عملیات وعده صادق ثابت کرد، اگر دانشگاه قوی و موشک قوی داشته باشیم حتی اقتصاد هم تسلیم می شود. در شرایطی که نرخ دلار با هر خبری تغییر می کرد، به دلیل قوی بودن اقتصاد کشور، دلار هم تسلیم شد و افزایش نیافت.

وی تاکید کرد: باور قطعی این است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد، با تکریم استاد و دانشمند رقم می خورد. افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان ایران اسلامی است.

بخش دفاعی در کنار جریان علمی کشور حماسه وعده صادق را رقم زد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، ادامه داد: همیشه بزرگ مدافع جریان علمی کشور رهبر معظم انقلاب بوده اند و ایشان همواره از جریان توسعه دانش در دانشگاه ها و آموزش و پرورش حمایت کرده اند.


دریافت ۱۵۰ پرونده از دانشگاه‌های سراسر کشور

معاون مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم نیز در این مراسم با تشریح روند انتخاب استادان برگزیده کشوری گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

علیرضا حیدری افزود: ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم.

وی یادآور شد: در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه ها به دبیرخانه رسید. تعدادی از پرونده ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

معاون مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه های آموزشی ( ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری) ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

به گزارش ایرنا،‌ سی و یکمین آیین تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری با تقدیر از ۶۵ استاد نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد که از این میان ۶ نفر از استادان زن بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha