۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85461846
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85461846
پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم

قم- ایرنا- کارشناس هواشناسی قم گفت: طی امروز تا آخر هفته، وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت همراه با خیزش گرد و خاک برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا قاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای امروز و فردا آسمان ابری تا نیمه‌ابری و در ساعات بعدازظهر وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که به دلیل شرقی بودن جهت آن، با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: فردا بعدازظهر سرعت وزش باد با کمی افزایش به ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای روز پنجشنبه علاوه بر این‌که آسمان ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اوایل شب با رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد شد.

قاضی گفت: این شرایط برای روز جمعه نیز تکرار می‌شود و وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش گردوخاک خواهد شد.

به گفته وی، دمای هوا برای امروز و فردا ۳۳ درجه و پنجشنبه و جمعه به دلیل فعالیت سامانه بارشی ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه مجددا دما افزایش می‌یابد و وزش باد نیز با سرعت بیش از ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha