۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85461699
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در قشم اعلام شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85461699
برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در قشم اعلام شد

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را اعلام کرد.

حسین رنجبر گلشواری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم، افزود: معلمان بسان چراغ فروزنده سرزمین علم و فرهیختگی، دانستن و شناختن را با گذشت و مهر آفرینی به جان های شیفته آموختن ارزانی می دارند و تجلیل از معلمان و زحمتکشان عرصه علم و معرفت در اولویت برنامه های این هفته در سطح این شهرستان است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش قشم در راستای تجلیل از مقام معلم ویژه برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی، قرآنی و ورزشی را طراحی کرده که این برنامه ها با مدیریت و مشارکت گسترده مردم و خیرین در هفته بزرگداشت معلم در این شهرستان اجرا می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم دیدار جمعی از معلمان این جزیره با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) را از مهمترین برنامه های سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم در روز ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد و گفت: در این دیدار ۲ نفر از فرهنگیان افتخار حضور در محضر مقام معظم رهبری را داشته و تجدید میثاق با ولایت را خواهند داشت.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: حضور مسوولین شهرستان قشم در ۶ مدرسه و تجلیل از معلمان در کلاس های درس، تجدید میثاق با امام و شهدا، غبار روبی گلزار شهدای قشم، تقدیر از معلمان از سوی دانش آموزان و اولیا، تجلیل از پیشکسوتان عرصه علم و فرهنگ، برگزاری مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر، هنرمند و قرآنی با حضور مسوولین، از اهم برنامه های آموزش و پرورش در راستای تکریم معلمان و تقدیر از زحمات آنها برای پرورش آینده سازان این مرز و بوم، خواهد بود.

وی همچنین دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و بازنشستگان فرهنگی و حضور فرهنگیان و دانش آموزان در نماز جمعه و برپایی میز خدمت در مصلی امام علی(ع) و مسجد جامع اهل سنت قشم را از دیگر اولویت های هفته معلم در سرزمین آب و آفتاب برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: هفته معلم یادآور شکوه و عظمت انسان های دلداده ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته اند.

همه ساله به مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری که روز معلم نامیده شده، آیین های ویژه ای به مدت یک هفته در بزرگداشت رسالت معلم در مدارس برگزار می شود.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha