۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85461684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ مرکز خدمات تخصصی سلامت روان رایگان در البرز فعال شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 85461684
۶ مرکز خدمات تخصصی سلامت روان رایگان در البرز فعال شد

کرج - ایرنا - مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از فعال سازی ۶ مرکز خدمات تخصصی بهداشت روان با نام "سراج " به صورت رایگان در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، دکتر مجید نیک نژاد روز سه شنبه به مناسبت هفته بهداشت و سلامت افزود: این مراکز به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاهی طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که۲ مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد راه اندازی شده است با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می شود.

نیک نژاد خاطر نشان کرد: بیمارانی که از مراکز بهداشتی ، بهزیستی ، مدارس و دیگر سازمان ها به این مراکز ارجاع داده می شوند افرادی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و امثال رنج می برند که افزون بر درمان و پیشگیری از ابتلای دوباره به بیماری، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعان مانند فقر، بیکاری ، بی سوادی و امثال آن را بررسی و پیگیری می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha