بازدید از موزه‌های سیستان‌ و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید رایگان شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از بازدید رایگان موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی این استان برای معلمان و اساتید همزمان با روز معلم خبر داد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان ۶ موزه فعال است و محوطه‌ها و پایگاه‌های تاریخی نیز پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

وی افزود: موزه خاک در روستای کلپورگان به عنوان تنها موزه زنده دنیا که سفال به صورت کاملاً دستی، بدون چرخ سفالگری و توسط زنان بلوچ ساخته می‌شود نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد :موزه مردم‌شناسی سیستان نیز یکی از مهمترین موزه‌های استان و از اماکن دیدنی شهرستان زابل است که به معرفی فرهنگ و تمدن غنی اهالی این منطقه بویژه مردمان شهر سوخته می‌پردازد.
وی تصریح کرد: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها و اساتید دانشگاهی می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن ‌تاریخی به صورت رایگان بازدید کنند.
طهرانی مقدم بیان کرد: موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق واقع در بولوار شهید مطهری زاهدان نیز در این روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برای بازدید دایر خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha