۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85461625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورا پشتیبان شهرداری است/ منطقه ۱۶ قبرستان دوچرخه‌های «بیدود»

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر پشتیبان کارکنان شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا نادعلی روز سه‌شنبه در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس و تاکید بر دقت در اظهار نظرها و بیان دیدگاه‌ها در تریبون‌های رسمی و عمومی، تاکید کرد: ما وقتی انقلابی هستیم که انقلابی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه ما انقلابی عمل کنیم، ادامه داد: کارکنان شهرداری محکم بایستند و کارهای خود را با انسجام و استحکام انجام دهند و ما به عنوان شورا، پشتیبان آنان هستیم.

نادعلی در ادامه با اشاره به سالروز درگذشت کیومرث صابری (گل آقا)، افزود: این هنرمند فقید انتقادات طنز و گزنده‌ای داشت و هیچ مسوولی از این انتقادات در امان نبود؛ امیدواریم این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

قبرستان دوچرخه‌های بیدود در منطقه ۱۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ دستگاه دوچرخه زیر باد و باران در فضایی باز در منطقه ۱۶ رها شده است، اظهار کرد: این فضا به قبرستانی از دوچرخه های طرح بیدود تبدیل شده و سه سال است که نگهداری دوچرخه‌ها در این فضا صورت می‌گیرد که برای این موضوع هزینه نیاز است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

ناصر امانی در ارائه گزارش بازدید منطقه ای خود به شورای شهر، با بیان اینکه شهرداری تهران در روزهای اخیر به خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت دوباره معتادان به جامعه است کما اینکه در گذشته نیز بارها به محل بازگشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه مهم و اصلی شهروندان این محله سکونت اتباع بیگانه است، افزود: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰ درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند یکی از موضوعات مطرح شده این بود که درآمد پایین اتباع باعث بیکاری آنها شده است، ۱۰ تا ۳۰ درصد دانش آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس منطقه درحال ریزش بود، اضافه کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه‌اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

لزوم ارتقای معیشت کارگران شهرداری تهران

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز در سخنانی با تاکید بر ارتقای معیشت کارگران خدماتی شهرداری تهران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران بر نقش محوری و تاثیرگذار این قشر زحمتکش در بهبود اوضاع کلی جامعه تاکید فرمودند؛ توجه به رهنمود رهبر فرزانه انقلاب، از ضروریات غیرقابل انکار در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور است.

زهرا شمس‌احسان با بیان اینکه شهرداری تهران به‌عنوان بزرگترین ارائه دهنده خدمات شهری، بخش عمده‌ای از نیروی انسانی خود را از میان جامعه کارگری تامین می‌کند، گفت: گزارش های موجود حاکی از آن است که بسیاری از این عزیزان زحمتکش به دلیل پایین بودن مبالغ دریافتی، با مشکلات معیشتی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و این مسئله علاوه بر تضعیف روحیه و انگیزه کاری کارگران، موجب کاهش بهره وری و در نتیجه افت کیفیت ارائه خدمات خواهد شد.

وی یادآور شد: حضور برخی شرکت‌های پیمانکاری واسطه کارگران و مجموعه شهرداری نیز نباید تاثیری در میزان توجه و حمایت از نیروی کار داشته باشد.

شمس احسان اضافه کرد: شهرداری تهران باید با حفظ مسوولیت اجتماعی و انسانی خویش، تمامی امکانات و منابع در دسترس را برای تامین رفاه و ارتقای معیشت کارگران صرف کند.

عضو شورای شهر افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، انتظار می‌رود شهرداری تهران در اسرع وقت، اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت معیشت کارگران به انجام رساند و این اقدامات می‌تواند شامل افزایش مستمرهای کارگری، بازنگری مزایا و پاداش‌ها و ارائه تسهیلات رفاهی باشد.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری تهران باید اهتمام ویژه ای در جهت حفظ کرامت و منزلت کارگران داشته و با برقراری ارتباط مستقیم و شفاف، زمینه را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر فراهم آورد.

شمس احسان ادامه داد: رهنمودهای گهربار رهبر معظم انقلاب در این زمینه، نقشه راهی برای بهبود معیشت و رفاه کارگران است که مدیریت شهری موظف است تمامی تلاش و همت خود را صرف تحقق آن کند؛ انتظار می‌رود گزارشی از اقدامات صورت گرفته و نتایج حاصله در این خصوص ارائه کند.

ضرورت انتشار اطلاعات املاک واگذار شده در ادوار گذشته

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه به نظر می‌رسد اشخاصی نگران افشای اطلاعات املاکی هستند که بدون طی مراحل قانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی در ادوار گذشته واگذار شده، گفت: این اشخاص با هر حیله و تزویری از انتشار اطلاعات این املاک جلوگیری می کنند درحالی که پس از بررسی در کارگروه شفافیت و تعارض منافع انتشار اطلاعات این املاک فاقد محرمانگی است.

احمد صادقی افزود: بر اساس مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرداری موظف است اطلاعات املاک واگذار شده را از طریق سایت شفاف به اطلاع عموم شهروندان برساند و این موضوع به طور قطع یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران در راستای افزایش شفافیت خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق گزارش ها بیش از ۱۹۰۰ ملک واگذار شده در ادوار گذشته در کارگروه شفافیت و تعارض منافع بررسی شده که این املاک به سه دسته کلی قابل تقسیم است:

- تعداد اندکی از املاک به صورت قانونی و ذیل بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده است.

- تعدادی املاک تحت فضای اجتماعی و فرهنگی در حال بهره برداری توسط معاونت اجتماعی است.

- تعداد قابل ملاحظه ای از املاک هم در سنوات گذشته و بدون طی مسیر قانونی به اشخاص یا مجموعه هایی تحویل داده شده و در حال حاضر هم دارای متصرف است.

عضو شورای شهر تهران گفت: آنهایی که با طی شدن مسیر قانونی واگذار شده و یا املاکی که تحت فضای اجتماعی و فرهنگی در حال بهره برداری هستند هیچ منعی در اطلاع رسانی ندارد نظیر سرای های محله و اتفاقا خوب است که این فاضا در راستای استفاده فرهنگی و اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد.

صادقی ادامه داد: اما متاسفانه به نظر می‌رسد اشخاصی هستند که نگران افشای اطلاعات املاکی هستند که بدون طی مراحل و مسیر قانونی واگذار شده، این اشخاص یا ذینفع هستند و یا املاک در تصرفشان است و با هر حیله و تزویری از انتشار اطلاعات جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: واگذاری این املاک در ادوار گذشته صورت گرفته و پس از بررسی در کارگروه شفافیت و تعارض منافع فاقد محرمانگی است، برخی می‌گویند انتشار این اطلاعات محرمانه است اما این موضوع در کارگروه شفافیت و تعارض منافع بررسی شده و هیچ محرمانگی و هیچ منعی برای انتشار اطلاعات نیست.

وی افزود: لذا ضرورری است تا شهرداری تهران به فوریت انتشار اطلاعات این املاک مطابق مصوبه را در دست اقدام قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha