ورود معاون استاندار کرمانشاه به موضوع انتخاب شهردار کنگاور

کنگاور - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کنگاور در مدت ۱۰ روز آینده باید شهردار واجد شرایط را برای سیر مراحل قانونی معرفی نمایند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، «طهماسب نجفی» در جلسه بررسی مشکلات انتخاب شهردار کنگاور، اظهار کرد: بدیهی است که استانداری و فرمانداری هیچگونه دخالتی در انتخاب شهردار نداشته و ندارد و ضروری است اعضا شورای شهر، شهردار منتخب را جهت سیر مراحل قانونی در زمان مذکور به استانداری معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات، شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب مجلس شورای اسلامی انتخاب شهردار از وظایف و اختیارات شورای شهر است.

در راستای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم پیرامون مشکلات شهرداری کنگاور در خصوص انتخاب شهردار جلسه ای به دعوت فرماندار کنگاور و با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مدیر کل حراست استانداری، سرپرست اداره کل بازرسی و امور حقوقی استانداری و اعضا شورای شهر کنگاور در فرمانداری کنگاور برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی موضوع مقرر شد اعضا شورای شهر کنگاور تا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و همچنین ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کنند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر، در ورودی استان کرمانشاه و در ۹۰ کیلومتری شرق این استان مرزی قرار دارد.

شهر کنگاور از سال گذشته تاکنون شهردار ندارد و از آن زمان تا ۲۹ فروردین امسال به سرپرستی «غلام‌رضا طیب» اداره می شد تا اینکه در آخرین روزهای فروردین اعضای شورای اسلامی شهر کنگاور سرپرست شهرداری را برکنار کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha