۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 85461594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یوسف گم گشته‌ای که ایلام معطر از عطر حضورش شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85461594
یوسف گم گشته‌ای که ایلام معطر از عطر حضورش شد

ایلام- ایرنا- سال‌ها، روزها و ساعت‌ها، نمی‌دانم چه بر دل مادر، همسر و فرزندانت گذشته است، شاید امروز پایان همه انتظارها بود برای گمنامی‌ات و با خبر حضورت پس از چهل و یک سال قلب‌ها آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وقتی دیروز خبر شناسایی پیکر پاک شهید " محمدشفیع فیضی زاده" به خانواده‌اش داده شد، وقتی باد، قبل از این خبر، همدم نسیم بهار عطر ملکوتی حضورت را در شهر پیچاند، چه می‌دانی بر دل عزیزانت و روح و روان همیشه در انتظارشان، چه گذشت؟

باد بهار آمد و این بار پس از چهل و یک سال بر این غربت خانه و انتظارش پایان داد، حالا با دیدن هر سنگ قبر شهید دیگر دل عزیزانت درد نمی‌گیرد، حالا دیگر انتظار به سر آمده و مشام از عطر حضورت مشعوف و سرمست گذشته و بهار رنگ و بویش را در برابر عطر ملکوتی حضورت از دست داده است.

این بهار پس از چهل و یک سال چقدر خاطره‌انگیز شده است برای خانواده‌ات، همرزمانش و همه کسانی که تو را می‌شناسند و جایگاهی را درون قلبشان برجای گذاشته، آمد.

تو آمدی تا سندی باشی گویا و رساتر از هر فریاد که دوباره به همه یادآور سوی شهید و شهادت و راه پر افتخارش در گذر تاریخ پاک نخواهد شد، تو آمدی همچون یوسف گم گشته ای که چشم و دل عزیزانت را روشن کردی و غم و داغ گمنامی و فراغت را از چهرهایشان زدود.

یوسف گم گشته‌ای که ایلام معطر از عطر حضورش شد

تو زنده بودی و ما مرده در این وانفسای زندگی در زیر انبوهی از تأثر روزگار، گرفتار خودبینی و مال و غریب خورده زرق و برق دنیایی .... شاید این تفحص پیکر مطهرت یادآور پیامی بزرگ است از دل تاریخ این سرزمین از روزهای دهشتناک جنگ و ناآرامی، یادآور روزهای غمناک کودکان مسلمان غزه است، یادآوری برای همه ما تا روزگار گذشته و پر غرور شما را فراموش نکنیم.

عطر ملکوتی تو این بار که در شهر پیچید، چقدر دلنشین شده بود نسیم خنک بهار، راستی بوی باران می‌آمد و انگار زمین و زمان دست در دست هم داده‌اند تا همه کوچه‌های شهر را به یُمن قدمت بشورند و تنها عطر حضور تو باشد.

همه جا را پر کرده‌ای از ملکوت، همه چشم ها، تَر شده‌اند و بی گمان این اسم شوق است از پایان این همه فراغ و آرامش دل.... کوچه کوچه شهر مملو از عطر بهار نارنج و یاس شده و هر دلی که این سر شوریده به سامانش آمده، غمش را پایان داده است زیرا که تو همراه دومین ماه بهار بهشت را در اردیبهشت، خانه‌ات و ایلام یادآور شده‌ای.

بیش از چهار دهه است که زمین انتظار مردانی اینچنین را می‌کشد تا بیایند و کربلای ایران را عاشقانه بسازند و یادآوری کنند که فلسفه آن حضور، دفاع و رشادت‌ها، خدمت برای مردم و سرزمین ایران اسلامی است...

امروز با شوق و چشم تَر، تو را سپاس و ستایش می‌کنیم و فردا دوباره بر همان مسند ریاست یادمان می‌رود که هدف از آن حضور چه بود و این ننگ ابدی است برای زندگانی که از نام شما نان خوردند.

یادمان باشد به قول شهید آوینی «محکمه خون شهداء محکمه عدلیست که ما را در آن به محاکمه می‌کشند و کوچه‌هایمان را به نامشان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می رسیم !».

اگر امروز چشم پاک دخترت از جمله‌ تفحص و حضور پیکر مطهرت، تَر مانده است، بی شک از انتظاری این همه سال است که خدارو شکر به سر آمده است.

به گزارش ایرنا، پیکر پاک شهید "محمدشفیع فیضی‌زاده" از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران تفحص شده است.

فولادی یادآور شد: این شهید سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر سه به درج رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha