نماینده مهریز: جداول بودجه در سیستم نمایندگان نمایش داده نمی‌شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که اکنون در صحن علنی در حال بررسی است در سیستم نمایندگان نمایش داده نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در صحن علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی که به عنوان مخالف جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ مطالب خود را مطرح کرد گفت که ما جداول بودجه را که در صحن مجلس در حال بررسی است در سیستم نداریم.

وی اظهار داشت: ما این موضوع را به بخش فنی مجلس هم گفتیم اما جداول در سیستم نمایش داده نمی‌شود بهتر است که ما ابتدا جداول را در سیستم داشته باشیم تا بتوانیم دقیق‌تر و بهتر تصمیم بگیریم و به عنوان موافق یا مخالف رای بدهیم.

محمدباقر قالیباف نیز در سخنانی اظهار داشت: با قانون مجلس یازدهم، جداول بودجه از پشت درهای بسته بیرون آمد و در صحن علنی شفاف شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق بند ب جداول تفصیلی بودجه در قانون آیین‌نامه، باید «جداول بودجه به‌همراه نسخه الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای باشد به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد».

وی افزود: امسال این جداول به این صورت به مجلس داده نشد. نمایندگان هم تذکر دادند که حق دارند.

قالیباف یادآورشد: ما نسبت به گذشته، با اصلاح قانون ماده ۱۸۲، چند گام به جلو آمدیم. یادتان هست می‌گفتید ما نمی‌دانیم جداول چگونه در تلفیق بسته می‌شود؟ الان دیگر قبل از تصویب همه جداول را در سیستم مشاهده می‌کنید و شفاف است. البته که این فایل باید یک اکسل باشد که قابلیت محاسبات رایانه‌ای را داشته باشد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha