۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85461569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگردان مشهور آمریکایی از عملکرد بایدن در جنگ غزه انتقاد کرد

تهران–ایرنا–«مایکل مور»(Michael Moore) مستندساز و کارگردان شهیر آمریکایی در پیامی خطاب به جوبایدن از حمایتش از قتل عام دیوانه‌وار بنیامین نتانیاهو در جنگ غزه انتقاد کرد و با توجه به احتمال زیاد عدم حمایت آن دسته از رای‌دهندگان جوان و آمریکایی‌های عرب‌تبار از او، در این زمینه نسبت به باخت وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، به دنبال ادامه سرکوب اعتراض های دانشجویی در سراسر دانشگاه های آمریکا که در حمایت از مردم غزه برپا شدند، مایکل مور برنده جایزه اسکار که از وی بعنوان منتقد دولت فدرال آمریکا نیز یاد می شود در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه و توقف کشتار ساکنان بی گناه آن به دست نتانیاهو تحت حمایت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شد.

سی ان ان با استناد به نتایج نظرسنجی ۱۸ – ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) خود که بر اساس آن ۸۱ درصد از آمریکایی های رده سنی ۱۹ تا ۳۵ سال عملکرد بایدن در قبال جنگ رژیم اسرائیل با (گروه مقاومت اسلامی) حماس را تایید نکردند، از مایکل مور در مورد اقدامات احتمالی بایدن تا ماه نوامبر (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا) برای تغییر آمارها پرسید.

وی در پاسخ گفت: می دانم که در حال حاضر با میلیون ها نفر (آمریکایی) صحبت می کنم، اما اکنون روی سخنم فقط شخص جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا است و به او هشدار می دهم تنها دلیلی که می تواند شانس بالای او را برای پیروزی مجدد در انتخابات پیش رو از بین ببرد همین آمارهاست، چون وی بطور کل آرای جوانان آمریکایی و همچنین آمریکایی های عرب تبار در ایالت میشیگان را از دست داده است.

مور افزود: حتی «میشله گولدبرگ» «michele Goldberg» روزنامه نگار نیویورک تایمز نیز در ماه گذشته در مقاله ای در این خصوص اذعان داشت که "بایدن در میشیگان باخت در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را هم باخته است"؛ من مبارزه می کنم تا این اتفاق رخ ندهد، تلاش دارم تا جو بایدن را نجات دهم، تنها در صورتی که وی کار درست را انجام دهد.

مور آنگاه با اشاره به کاتولیک بودن خود و بایدن خطاب به وی گفت: "آقای بایدن! اگر به حرف های من گوش می دهی و این برنامه را نگاه می کنی، (باید بگویم) ما نیازمند یک آتش بس فوری (در غزه) هستیم؛ قتل عام کودکان، زنان و افراد مسن بی گناه کاملا بر خلاف باور و اعتقادات ما بعنوان یک هموطن کاتولیک است و تو (بایدن) اینرا به خوبی می دانی!"

وی افزود: "کشتاری که در غزه صورت می گیرد یک دیوانگی است و تو این موضوع را به خوبی میدانی. من می دانم تو هم از آنچه نتانیاهو انجام می دهد خوشحال نیستی، تو قادری که این کشتار را همین امشب متوقف سازی ."

مایکل مور با ذکر یک مثال، خواهان عدم حمایت بایدن از نتانیاهو شد.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت نوار غزه آمار شهدا ‌و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی را تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند و تعداد زخمی ها هم به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

کارگردان مشهور آمریکایی از عملکرد بایدن در جنگ غزه انتقاد کرد
این درحالی است که دانشگاه های آمریکا نیز بدنبال ادامه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ، درحمایت از فلسطینیان دست به تجمع و تحصن های اعتراض آمیز زده که با برخورد خشن نیروهای پلیس و بازداشت های گسترده مواجه شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha