۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85461557
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت مراکز تحقیقاتی اروپا از آرمان فلسطین با تحریم رژیم اشغالگر

تهران-ایرنا- بیشتر مراکز تحقیقاتی اروپا با تحریم رژیم صهیونیستی، از آرمان فلسطین حمایت کرده و جنایات این رژیم را محکوم کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی به نقل از وزارت نوآوری، علوم، و فناوری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: همکاری های بین المللی با محققان اسرائیلی از ۷ اکتبر(زمان شروع عملیات طوفان الاقصی) تاکنون، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

این گزارش حاکی از کاهش شدید تمایل محققان دانشگاهی برخی کشورهای اروپایی برای همکاری با همتایان صهیونیست خود، از زمان عملیات طوفان الاقصی است.

وزارت نوآوری، علوم و فناوری رژیم صهیونیستی با اشاره به تحریم علمی این رژیم توسط مراکز تحقیقاتی کشورهای مختلف اروپایی از جمله ایتالیا، بلژیک، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند، از تشکیل کمیته ای برای دور زدن تحریم ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، ۳۸ درصد از پروژه های تحقیقاتی رژیم صهیونیستی با همکاری دانشگاهیان اروپایی انجام می شود، اما اکنون دسترسی صهیونیست ها به آزمایشگاه ها و زیرساخت های تحقیقاتی در اروپا محدود شده است. علاوه بر این، بسیاری از کنفرانس‌های علمی، حضور صهیونیست ها را ممنوع کرده اند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، تحقیقات رژیم اسرائیل در حوزه های پزشکی، زیست شناسی، فیزیک، هوافضا و علوم رایانه تحت تاثیر تحریم قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی غرب بر خلاف دولت هایشان، مهمترین حامی مردم مظلوم فلسطین در جنگ اخیر رژیم اشغالگر علیه غزه بودند.

دولت های غربی به ویژه دولت آمریکا برای مهار نهضت شکل گرفته در دانشگاه ها، مجبور به توسل به زور شده و تاکنون تعداد زیادی از استادان و دانشجویان این دانشگاه ها را بازداشت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha