دری نجف‌آبادی: انسان سازی رکن اصلی معلمی است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85461531
دری نجف‌آبادی: انسان سازی رکن اصلی معلمی است

اراک‌ - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انسان‌سازی رکن اصلی شغل معلمی است که باید بیش از پیش مورد توجه این قشر از جامعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ سپاس معلم به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک، افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد(ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان نیز چنین رسالتی دارند و همه باید قدردان زحمات این قشر از جامعه باشند.

وی ادامه داد: ادای احترام و رعایت ادب به افرادی که در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند، ضروری است و بایستی فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و در راستای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره )، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» افزود: این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

شهید مطهری ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطر اسلام التقاطی را برملا کرد

وی افزود: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت.

معلمان افسران مسیر توسعه و پیشرفت کشور هستند

استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: آموزش بیشترین نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت پیشرفت جامعه دارد که نقش معلمان و اساتید دانشگاه در این رهگذر بسیار برجسته و تاثیرگذار است.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: معلم‌ها از مدرسه تا دانشگاه برای ساخت و تربیت نسل اثرگذار کشور درحال تلاش مستمر هستند.

استاندار مرکزی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: ماه گذشته خاک یکی از جنایتکارترین عناصر خاورمیانه، توسط تربیت شدگان نظام آموزش و پرورش ایران، موشکباران شد و اقتدار نظام اسلامی به جهانیان نشان داده شد.

مخلص‌الائمه افزود: استفاده از این ظرفیت در نتیجه تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور شکل گرفته و این مسیر در جهت بهره‌گیری از دانش‌های روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، زمان بر ۲ بخش، گذشته و آینده تقسیم شده که زمان حال، مرز باریک بین گذشته و آینده است، ادامه داد: زمان گذشته، هرگز قابل تغییر نیست ولی زمان آینده، قابل تغییر است و آینده را می‌توان ساخت اما گذشته را به طور مطلق نمی‌توان تغییر داد و برای ساخت آینده، نقش معلمان بیش از هر قشری تاثیرگذار است.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha