۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۲۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85461343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است

تهران- ایرنا- سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان در غزه استفاده کرده است.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از الجزیره، روزنامه واشنگتن پست به نقل از عفو بین الملل گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان در غزه استفاده کرده که نقض قوانین حقوق بشری بین المللی است.

پیش تر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که به عقیده مقام‌های آمریکایی، مواردی جدی در مورد نقض احتمالی قوانین بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی وجود دارد.

در ادامه گزارش خبرگزاری رویترز آمده است: از جمله این موارد می‌توان به حمله‌های مکرر ارتش (رژیم) اسرائیل به مناطق حفاظت شده و زیرساخت‌های غیرنظامی، تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی در جریان حمله ارتش به نیروهای نظامی حماس و قصور در بررسی تخلفات یا محاکمه کسانی که در وارد آمدن صدمات قابل توجه به غیرنظامیان و کشتن کارگران و روزنامه‌گاران نقش داشته‌اند، اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha