۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۰:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85461333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بررسی آخرین تحولات غزه در دیدار وزیران خارجه قطر و آمریکا در ریاض

تهران- ایرنا- منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که وزیران خارجه قطر و آمریکا در ریاض با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات غزه رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در ریاض با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار روابط راهبردی نزدیک قطر و آمریکا و راه‌های توسعه آن بررسی شد و آخرین تحولات نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف آتش بس فوری، آزادی اسرا و ورود پایدار کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار آل ثانی با ابراز نگرانی عمیق دولت قطر از تحولات منطقه، همه طرف‌ها را به آرامش و حداکثر خویشتنداری دعوت و بر ضرورت اقدام مشترک برای کاهش تنش‌ها و حل مسالمت آمیز اختلافات، تاکید کرد.

وی همچنین مجددا بر تعهد کشور قطر به حمایت از تمامی تلاش‌های بین المللی با هدف دستیابی به امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در این دیدار به نوبه خود از کشور قطر به دلیل نقش محوری و تلاش‌های این کشور برای آتش بس در غزه و آزادی اسرا، تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha