۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85461190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ریاض: با شرکایمان برای توقف جنگ در غزه تلاش می کنیم

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۱۶
کد خبر: 85461190
ریاض: با شرکایمان برای توقف جنگ در غزه تلاش می کنیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز (دوشنبه) تأکید کرد که این کشور با شرکای خود برای توقف جنگ در نوار غزه و تقویت «راه حل تشکیل دو کشور» تلاش می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، «فیصل بن فرحان» در نشست اقتصاد جهانی در ریاض گفت: اسرائیل، تنها طرفی است که درباره توقف جنگ در غزه، خارج از اجماع جهانی قرار دارد و ادامه جنگ در این منطقه، تنها به نفع «افراطیون» است.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: افزایش تنش کنونی، پیامدهای فاجعه باری برای فلسطینی ها و کشورهای منطقه در پی خواهد داشت.

بن فرحان افزود که کشورش بر موضع خود در زمینه آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه و تلاش برای یافتن راه حل فراگیر که منجر به برپایی کشور مستقل فلسطین شود، تأکید دارد.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: جامعه جهانی به پیشبرد روند معتبر و غیر قابل بازگشتی در این زمینه نیاز دارد.

بن فرحان همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل، مدت زمان لازم براری بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال ارزیابی کرده است.

وی با اشاره به آلام فلسطینی ها در نوار غزه در سایه جنگ اخیر، گفت: نمی توان دردها و مشکلات مردم نوار غزه را نیز نادیده گرفت.

پیشتر «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا در عربستان به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت: باید تلاش‌ها برای ممانعت از کشیدن منطقه به سطوح جدیدی از خشونت در نتیجه جنگ غزه را گسترش داد.

البدیوی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های موثری برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه‌باختری و توقف شهرک‌سازی‌ها در پیش بگیرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خاطرنشان کرد: ما خواستار توقف فوری و پایدار جنگ در غزه و توقف عملیات نظامی اسرائیل از جمله در رفح هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha