۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85461158
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تهاتر ۶۰ درصدی آبفا گلستان با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

گرگان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان‌ گفت: برای نخستین بار بابت مطالبه‌های این شرکت از نیروهای مسلح مستقر در استان، تهاتر ۶۰ درصدی آبفا استان با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رحیمی عصر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده با استفاده از ظرفیت بند (ف) تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، تهاتر بدهی‌های نیروهای مسلح مستقر در استان با شرکت آب و فاضلاب گلستان نهایی شد.

وی با بیان این که مبلغ کل بدهی‌های نیروهای مسلح مستقر در استان به این شرکت در حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده حدود ۱۵۱ میلیارد ریال از مجموع بدهی‌های نیروهای مسلح به این شرکت تهاتر و به حساب بدهی‌های این شرکت به خزانه کل کشور واریز شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب گلستان برای تامین و توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاها و ارائه خدمات بهینه در بخش‌های مختلف اعم از اتفاقات، فنی، آزمایشگاه و مانند آن نیازمند تعامل و همکاری مشترکان در پرداخت به موقع آب بها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان‌ گفت: این شرکت بیش از ۷۶۰ هزار مشترک دارد و به صورت خودگردان اداره می‌شود ، به همین دلیل وابستگی کامل به پرداخت قبوض آب بها مشترکین دارد.

توزیع ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار

رحیمی همچنین افزود: سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شد.

تهاتر ۶۰ درصدی آبفا گلستان با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

وی با تشرح اقدامات شرکت آب و فاضلاب گلستان در خصوص تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان، اظهار داشت: سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافت که این امر، مشکلاتی را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: این مقدار آبرسانی انجام شده در قالب ۲۰ هزار سرویس سیار انجام شد و حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

رحیمی اظهار کرد: آبرسانی سیار یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران است و این اقدام به ویژه در تمام ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند، انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ۲۵۷ روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیتی بالغ بر ۱۸۶ هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کردند.

وجود ظرفیت واگذاری ۴۰ میلیون لیتر پساب به صنایع

وی با تبیین ضرورت استفاده از پساب در صنعت تصریح کرد: گلستان‌ در حوزه تامین آب صنعت از پساب برای کاهش مصرف آب شرب، ظرفیت واگذاری روزانه ۴۰ میلیون لیتر پساب به صنایع را دارد.

رحیمی گفت: استفاده مجدد از آب در صنعت، کاهش هزینه‌های تامین آب و تصفیه فاضلاب توسط صنایع و کاهش فشار بر منابع آب را در پی دارد و یکی از روش‌های کاهش مصرف آب در صنعت، استفاده مجدد از پساب است.

وی یادآور شد: کیفیت پساب تولیدی در استان برابر استانداردهای محیط زیست بوده و ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده به عنوان منابع تامین پایدار آب صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقا سطح بهداشت جامعه و افزایش سطح خدمات به مشترکین آب و فاضلاب و در صورت نیاز صنایع، پساب تولیدی در اختیار صنعت و رشد تولید قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha