۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85461108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: تحقق شروط مقاومت، شرط توافق با اشغالگران است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85461108
حماس: تحقق شروط مقاومت، شرط توافق با اشغالگران است

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش حماس امروز (دوشنبه) بر تحقق شروط مقاومت و خواسته‌های ملت فلسطین به عنوان مقدمه توافق با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس گفت که شروط مقاومت نه شروطی غیرممکن بلکه خواسته‌های مشروعی است که میانجیگران آن را درک می‌کنند و ملت فلسطین آن را تأیید می‌کند.

وی تأکید کرد که بدون تحقق خواسته‌های عادلانه ملت مبنی بر برقراری دائمی آتش‌بس، خروج نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان فلسطینی، هرگز توافقی با رژیم اشغالگر در کار نخواهد بود.

القانوع تصریح کرد که تضمین برقراری دائمی آتش‌بس، رکن اصلی پرداختن به جزئیات مذاکرات و دستیابی به توافق با رژیم اشغالگر است.

سخنگوی جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی در طرح‌های خود از کوچاندن اجباری فلسطینیان گرفته تا سیاست گرسنه‌ نگهداشتن، سیطره بر غزه، استفاده از سلاح و ایجاد هرج و مرج و ناامنی، شکست خورد.

وی افزود: هدفی که رژیم اشغالگر طی هفت ماه گذشته با وجود همه ویرانی‌ها و نسل‌کُشی نتوانست محقق کند، در وقت اضافی جنگ نیز نمی‌تواند به دست آورد.

از سوی دیگر هیأتی از حماس به ریاست «خلیل الحیه» و عضویت «زاهر جبارین» مسوول پرونده اسیران، امروز در قاهره با «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر دیدار می کنند و برخی موارد و واکنش تل آویو به خواسته های حماس را مورد بررسی قرار می دهند.

در همین حال، برخی منابع به پایگاه العربی الجدید گفتند که رهبران حماس خواستار توضیح درباره برخی عبارات وارده در پاسخ رژیم صهیونیستی هستند. از جمله این موارد، اعلام آمادگی برای عقب نشینی از محور «نتساریم» است که غزه را به دو بخش تقسیم می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha