صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85461065
صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد

یزد- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: بیش از ۳۰۰ فقره سند موقوفات در فروردین و هفته اول اردیبهشت ماه امسال در استان صادر شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ثبت اسناد و املاک یزد، " مهدی اقبال " با اشاره به عملکردهای بسیار خوب در مستندسازی و صدور اسناد کاداستری موقوفات افزود: با تداوم همکاری‌های ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه در حال گره‌گشایی از مشکلات ثبتی موقوفات استان هستیم.

وی افزود: البته با توجه به اینکه موقوفات همواره مورد تجاوز زمین خواران قرار دارد تلاش می‌کنیم ضمن حفظ و محافظت از این سنت حسنه علاوه بر رضایت خداوند و واقفان در افزایش ارزش افزوده این اراضی و املاک در نتیجه هویت بخشی و صدور اسناد آنها جدی‌تر عمل کنیم.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه بدون سند داریم افزود: حل مشکل این موقوفات نیازمند یک کار جهادی فارغ از وظایف تکلیفی سازمانی است که سعی می‌کنیم با تدوین برنامه‌های تکلیفی سالانه، از وظایف خود جلوتر حرکت کنیم.

اقبال تاکید کرد: باید تلاش کنیم با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداریم که در این خصوص فعالیت‌های قابل تقدیری در واحدهای ثبتی در خصوص مستندسازی و صدور برخی اماکن خاص و مهم مذهبی و موقوفات شاخص انجام شده است.

بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفه، ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه و ۱۵۹ امامزاده و بقاع متبرکه در استان یزد وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha