۳۸ درصد از مدارس شاهرود نیازمند مقاوم‌سازی است

شاهرود - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۳۸ درصد از مدارس این شهرستان بر اساس اعلام اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان به مقاوم‌سازی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد موسوی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم برگزار شد، افزود: ۳۸ درصد از ۲۵۰ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی شهرستان شاهرود نیازمند مقاوم‌سازی است و برخی از این واحدها نیز باید تخریب شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این مدارس بیش از ۶۰ سال قدمت دارد، ابراز کرد: دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) و دبیرستان دکتر شریعتی از جمله مدارس باقدمت شاهرود هستند که در اولویت مقاوم‌سازی قرار دارند.

وی به افزایش جمعیت دانش‌آموزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: افزایش مدرسه‌های دونوبته در شهر شاهرود به ویژه در شهرک‌های کوثر، فدک و دانشگاه حاکی از ناترازی فضای آموزشی موجود با نیاز دانش‌آموزان است.

۳۸ درصد از مدارس شاهرود نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیر آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: سرانه زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان به نسبت سایر شهرستان‌ها با همین جمعیت دانش‌آموزی از نیم‌متر کمتر است.

وی با بیان اینکه نهضت مدرسه‌سازی باید در شاهرود توسط خیران توسعه یابد، اظهار کرد: ساخت فضاهای ورزشی از جمله استخر برای دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار گیرد.

موسوی به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: ۱۲ عنوان برنامه متنوع و متفاوت با سال‌های گذشته توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تدوین شده است.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود از حضور در ۲۰۶ مدرسه دولتی و غیردولتی و ۴۴ کودکستان طی هفته معلم خبر داد و گفت: ۲۵۰ واحد آموزشی از مهد کودک تا پایه دوازدهم دولتی و غیردولتی توسط ۱۰ گروه طی ۱۹ روز بازدید و برنامه‌های هفته معلم در آنها اجرا می‌شود.

وی به برگزاری آیین تجلیل از ۲ هزار و ۸۷۰ معلم اشاره کرد و افزود: زنگ سپاس معلم، روز سه‌شنبه(۱۱ اردیبهشت) در ساعت هشت و نیم در دبیرستان دوره اول دخترانه کوثر و همچنین مدرسه امام زمان(عج) شهر رویان به طور نمادین با حضور مسئولان شهرستان به صدا درمی‌آید.

تجلیل از ۱۷۰ نخبه فرهنگی

موسوی با بیان اینکه تمامی برنامه‌های هفته معلم با محوریت مدارس انجام می‌شود، ابراز کرد: آیین تجلیل از ۱۷۰ نخبه دانش‌آموزی و کارکنان آموزش و پرورش به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری در ماه گذشته برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان مطالبه عمومی مردم، معلمان و دانشجویان این رشته تحصیلی است.

وی افزود: فاطمه ابراهیمی و مرضیه رضوانی به عنوان معلمان نمونه استان سمنان شناخته شدند و رضوانی به مرحله کشوری به عنوان معلم نمونه راه یافت.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای ۳۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز است که این تعداد در مراکز آموزشی پیش دبستانی، مدرسه دولتی و غیردولتی و کودکستان‌ها مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha