۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۴
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85460929
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تولید ارقام مقاوم به بیماری و خشکی در مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان

گرگان- ایرنا- رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان با بیان اینکه ارقام تولیدی این مرکز از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوبی دارند گفت: یکی از رویکردهای ما تولید ارقام مقاوم به خشکی و بیماری‌های گیاهی است.

علیرضا صابری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متولی تولید ۵۴ هزار تن بذر گلستان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان است که ۲۰ تن از هسته‌های اولیه در ایستگاه‌های تحقیقاتی تولید می‌شود.

وی رطوبت و گرما را یکی از شاخصه‌های افزایش بیماری در استان دانست و گفت: امسال امکان شیوع بیماری‌ از جمله گرما و رطوبت در مزارع گلستان فراهم بود و بخش زیادی از کشاورزان گلستانی از ارقام تولید شده این مرکز استفاده کردند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان ادامه داد: امسال کمتر از پنج درصد کشاورزان گلستانی که از ارقام معرفی شده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان استفاده نکرده بودند متحمل خسارت سنگین شدند.

صابری تاکید کرد: ۹۵ درصد بذور تهیه شده از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان که در اختیار کشاورزان قرار گرفت در برابر آفات و بیماری‌های گیاهی مقاوم و از گلوتن و میزان پروتئین بالا برخوردار هستند.

وی از کشاورزان گلستانی خواست به ارقام معرفی شده از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی اعتماد کنند تا تولید خوبی داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان پیش‌بینی کرد امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha