۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 5542
کد خبر: 85460918
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روزنامه سوئیسی: روسیه تا اکتبر دونباس را آزاد و اوکراین را ناچار به مذاکره می‌کند

تهران- ایرنا- روزنامه‌ «بلیک» سوئیس با ارایه تحلیلی، پیش‌بینی کرد که روسیه تا ماه اکتبر (مهر و آبان) قادر به آزادسازی دونباس بوده و اوکراین با شکست در جنگ ناچار به پذیرفتن مذاکره خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این روزنامه سوئیسی، وعده بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری ایالات متحده به کی‌یف تغییری در سرنوشت اوکراین ایجاد نمی‌کند و افسران ارشد کی‌یف پیش‌بینی‌ مطلوبی از نتیجه این جنگ ندارند.

طبق تحلیل‌های افسران ارشد اوکراینی، کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش این کشور مشهود و سربازان تیپ‌های مستقر در خط مقدم این ارتش ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در درجه بعد، کمبود مهمات است که دست سربازان اوکراینی را برای مقابله با ارتش روسیه بسته است. یک افسر اوکراینی می‌گوید: «شاید ما بتوانیم ارتش روسیه را مهار کنیم اما قادر به شکست آن نیستیم».

باوجود کمبود مهمات و نیرو، سه تیپ در ارتش اوکراین نیز به‌دلیل سرپیچی از دستورات فرماندهان مافوق خود منحل شده‌اند.

این گزارش فاش کرد که در نزدیکی آودیوکا، بی‌نظمی و کمبود مهمات عامل ترک موقعیت توسط یکی دیگر از تیپ‌های اوکراین بوده است.

بر اساس گزارش این رسانه سوئیسی که به زبان آلمانی منتشر می‌شود، در نهایت خستگی نیروهای اوکراین در ۲ جبهه شرقی و غربی تیر خلاصی است که باعث می‌شود خوش‌بین بودن به اثربخشی بسته ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا جای خود را به ناامیدی بدهد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha