۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 85460908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق سئول و کانبرا برای افزایش همکاری‌های امنیتی و صنایع دفاعی

تهران- ایرنا- وزرای خارجه و دفاع کره جنوبی روز دوشنبه با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، برای افزایش همکاری‌های امنیتی و صنایع دفاعی دو کشور توافق کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، چو تائه یول، وزیر امور خارجه کره جنوبی و شین وون سیک، وزیر دفاع، با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر و پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا برای تبادل نظر در مورد همکاری راهبردی هند و اقیانوسیه، صنایع نظامی و دفاعی و نیز مسائل کره شمالی در کانبرا پایتخت استرالیا دیدار کردند.

این دیدار پیش از مذاکرات «دو به علاوه دو»، انجام شد که بر اساس آن وزرای کره جنوبی با وانگ و ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا روز چهارشنبه گفت‌وگو خواهند کرد.

بنا به اعلام وزارتخانه‌ها، وزرا متعهد شدند که «مشارکت راهبردی جامع» میان دو کشور را پیش برده و روابط صنعت دفاعی را تقویت کنند.

آلبانیز پس از این دیدار بر اهمیت تداوم توسعه روابط دوجانبه برای امنیت منطقه تاکید کرد.

آلبانیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کره جنوبی یک شریک منطقه ای مهم برای استرالیا است، دو کشور ما با هم در جهت ایجاد منطقه ای باز، باثبات و مرفه کار می کنند.

اوایل روز، وزیر امور خارجه کره جنوبی در محل یادبود جنگ ملی استرالیا در کانبرا به کشته شدگان جنگ کره ادای احترام کرد.

وزارت امور خارجه کره اعلام کرد چو به فداکاری ۱۷ هزار و ۱۷۴ استرالیایی که در جنگ برای حفاظت از آزادی و دموکراسی در جمهوری کره با نام رسمی کره جنوبی جنگیدند، ادای احترام کرد و شجاعت و فداکاری آنها را گرامی داشت.

استرالیا از جمله ۲۲ کشوری بود که در طول جنگ کره ۱۹۵۰-۱۹۵۳ زیر پرچم سازمان ملل به کره جنوبی نیرو فرستاد یا کمک پزشکی کرد، جنگی که به آتش‌بس ختم شد و نه یک معاهده صلح. بر اساس داده های کره جنوبی، از کل نیروهایی که کانبرا به نبرد اعزام کرده بود، ۳۴۰ نفر کشته شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha