۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85460898
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 روایت سی‌ان‌ان از پیشروی جدید روسیه در جنگ اوکراین

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبر: 85460898
 روایت سی‌ان‌ان از پیشروی جدید روسیه در جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی از اوکراین نوشت، پیشروی نیروهای روسیه اکنون به صورت روزانه رخ می دهد و سرعت جدیدی را در روند جنگ اوکراین از زمان سقوط شهر صنعتی آودیوکا در ماه فوریه (بهمن) نشان می‌دهد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این رسانه آمریکایی به دستاوردهای بیشتر روسیه در دستکم سه منطقه از جبهه شرقی اوکراین توسط نیروهای روسیه اشاره کرد و مدعی شد که این پیشروی نیروهای روسیه، بار دیگر بر ضرورت نیاز کی‌یف به تسلیحات و مهمات آمریکا و دیگر متحدانش تاکید دارد.

این گزارش افزود، پیشروی های روسیه از چند صد متر قلمرو تا شاید حداکثر یک کیلومتر است، اما معمولا در چندین مکان به طور همزمان اتفاق می‌افتند.

یکی از تلاش های اصلی روسیه در منطقه دونتسک است و گزارش گروه نظارت اوکراین که به طور روزانه تغییرات را در خط مقدم جنگ رصد و به روز می کند، نیروهای روسی را نشان می‌دهد که در هشت مکان مختلف در امتداد ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر خط مقدم جنگ در یک دوره ۲۴ ساعته به پیش می‌روند.

سی ان ان به نقل از وبلاگ نویسان نظامی روسی و اوکراینی گزارش داد که نیروهای روسی از یک مسیر آبی عبور کرده و شهرک های «سمنیوکا» و «بردیچی» را تحت کنترل درآورده اند. الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین، روز یکشنبه در پستی در تلگرام این پیشروی نیروهای روسیه را تایید کرد و اظهار داشت که روسیه چهار تیپ را در این عملیات خود در این منطقه مستقر کرده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، چند کیلومتر آن طرف تر در شمال، منطقه «سولووی» نیز اکنون در دست روس‌ها گزارش شده است و وضعیت سکونتگاه کوچک «کرامیک» نیز تا حدی به همین منوال است.

میروشنیکوف (r Myroshnykov) وبلاگ نویس نظامی اوکراینی نوشت: عقب نشینی در منطقه عملیاتی دونتسک ادامه دارد.

در جنوب، نیروهای روسی در شهر صنعتی کراسنوگریوکا (Krasnohorivka) پیشروی کرده و از جنوب و شرق وارد می شوند.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود آورده است: در مناطق دیگری و در حدود ۱۸۰ کیلومتری به سمت شمال، نیروهای روسیه اولین موفقیت های خود را در طول تقریباً سه ماه گذشته در امتداد بخشی از خط مقدم جنگ که به منطقه خارکیف می رسد، به دست آورده اند.

سخنگوی ارتش اوکراین، نیروهای روسی در این منطقه را به‌طور قابل‌ ملاحظه ای فعال ‌تر از روز گذشته توصیف کرده است.

بسیاری از تحلیلگران غربی و مقامات اوکراینی سرعت پیشروی های اخیر روسیه را پیش درامدی برای حمله بزرگتری در بهار امسال قلمداد می کنند.

همچنین تصور می شود که مسکو قصد دارد از برتری خود در مهمات قبل از رسیدن سلاح های آمریکایی به خط مقدم جنگ بهره بگیرد. مجوز کمک نظامی آمریکا به اوکراین بعد از شش ماه بن بست سیاسی هفته گذشته صادر شد.

موسسه آمریکایی مطالعات جنگ (ISW) براورد کرده که اوکراین با شکست های بیشتری مواجه است.

این موسسه پیش بینی کرد که نیروهای روسیه احتمالا دستاوردهای تاکتیکی مهمی را در هفته های آینده و تا زمانی که اوکراین منتظر سلاح های آمریکا است کسب خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha