تولید فیلم سینمایی از زندگی اولین شهید محیط‌زیست دفاع مقدس 

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فیلم سینمایی زندگی «هوشنگ نصیری» اولین شهید محیط‌زیست ۸ سال دفاع مقدس، در راستای ترویج فرهنگ ایثار، میهن‌دوستی و توجه به محیط‌زیست تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نورالله مرادی افزود: زندگی شهید هوشنگ نصیری با هدف اشاعه فرهنگ شهادت و توجه به مقوله محیط‌زیست در قالب یک فیلم ساخته خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‎ های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شهید نصیری از اولین شهدای محیط زیست در جنگ تحمیلی هستند که با توجه به ویژگی های فردی و اخلاقی نیازمند توجه ویژه به‌عنوان الگوی فرهنگی و محیط زیستی است.

وی با اشاره به اهداء یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده‌ شهید هوشنگ نصیری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تأکید کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه‌ تکریم و احترام به شهدای محیط‌زیست، سال گذشته در کنگره بزرگداشت شهدای محیط‌زیست در اهواز یک جلد مصحف شریف را به خانواده‌ این شهید بزرگوار اهدا کردند که توجه جدی افکار عمومی و رسانه ها را به خود جلب کرد و این امر باعث شد تا ایده اولیه تهیه این فیلم در معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی ایجاد شود.


مرادی، تهیه فیلم، مستند، کتاب و سایر محصولات فرهنگی از زندگی شهدای محیط‌بان را از راهبردهای اصلی معاونت آموزش و مشارکت‎ های مردمی در سازمان حفاظت محیط‌زیست دانست و گفت: شهدای محیط‎ بان در خط مقدم ترویج فرهنگ ایثار و وطن دوستی قرار دارند و ما باید به ‎عنوان متولیان حوزه فرهنگ و آموزش در انعکاس سبک زندگی، باورها و تلاش‌های این عزیزان در حفاظت از محیط‌زیست کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بودجه این فیلم سینمایی مستند توسط سازمان حفاظت محیط زیست تأمین خواهد شد، بیان کرد: در تهیه این فیلم از عوامل درجه یک و حرفه‌ای سینمای کشور استفاده خواهد شد تا تأثیرگذاری و ماندگاری این مجموعه سینمایی در اذهان عمومی جدی و عمیق باشد.

به گفته وی؛ این فیلم سینمایی با همکاری معاونت استان‌های سازمان صداوسیما، مرکز صداوسیمای استان خوزستان و اداره کل محیط‌زیست استان خوزستان و با راهبری معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ساخته خواهد شد.

تولید فیلم سینمایی از زندگی اولین شهید محیط‌زیست دفاع مقدس 

به گزارش ایرنا، هوشنگ نصیری محیط بان خوزستانی در دوران دفاع مقدس با تفنگ محیط بانی خود به جنگ رفت و به شهادت رسید و اولین شهید از جامعه محیط بانی بود که رهبر معظم انقلاب در نخستین نشست خانواده شهدای محیط زیست که در خوزستان برگزار شد، قرآنی که در یکی از صفحات آن تقریظ نوشته بودند را به خانواده این شهید اهدا کردند.

«بسم الله الرحمن الرحیم- به نشانه‌ی تکریم و احترام به شهدای عزیز محیط زیست، این کلام الله مجید به خانواده‌ی شهید هوشنگ نصیری اهداء میگردد.سیّدعلی خامنه‌ای »

صفحه تقریظ مقام معظم رهبری در مراسمی با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شده بود.

در این مراسم علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود: خانواده محیط‌زیست در این نظام و انقلاب نقش مهمی داشتند و دارند، امروز ثمرات این انقلاب را که در ایران شکل گرفت می بینیم و همه برای حفظ آن تلاش می کنیم ، به آنچه که داریم افتخار می کنیم و با تکیه بر آن در دنیا عرض اندام می کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha