۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85460744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش های رگباری تا پایان هفته در لرستان فعال است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85460744
بارش های رگباری تا پایان هفته در لرستان فعال است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام هشدار سطح نارنجی در استان گفت: سامانه بارشی از امروز (دوشنبه) بعد از ظهر تا اوایل هفته آینده در استان به شکل رگباری فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان بهروز مرادپور روز دوشنبه بیان کرد: بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی اظهار داشت: امروز بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، روز سه شنبه بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان، چهارشنبه رگبار باران در همه نقاط استان، پنجشنبه رگبار باران در همه نقاط استان، جمعه رگبار باران در همه نقاط استان و شنبه بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان قابل انتظار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه این سامانه از غروب شنبه از استان خارج خواهد شد، ادامه داد: لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی اثرات مخاطرات این سامانه است.

مرادپور توصیه کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم مورد توجه هم استانیها باشد.

وی افزود: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha