۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85460737
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر اسپانیا استعفا نمی‌دهد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85460737
نخست‌وزیر اسپانیا استعفا نمی‌دهد

تهران- ایرنا- «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا پس از ۵ روز تامل در مواجهه با کارزار «آزار و اذیت» احزاب و رسانه‌های جناح راست و راست افراطی علیه او و همسرش، از تصمیم خود برای ادامه رهبری قوه مجریه «با قدرت بیشتر» خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا به دنبال آغاز رسیدگی یک پرونده اتهام فساد علیه بگونیا گومس همسر وی، با شکایت اتحادیه کارگری مانوس لیمپیاس (Manos Limpias)، نامه‌ای خطاب به شهروندان این کشور منتشر و اعلام کرد برای چند روز، دستور کار خود را متوقف می‌کند تا در مورد تداوم منصب نخست وزیری در شرایط فعلی تصمیم‌گیری کند.

این گروه که در گذشته شکایت‌های ناموفق زیادی را علیه سیاستمداران ارائه کرده است، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت خود را بر اساس گزارش‌های رسانه ای تنظیم کرده است و نمی‌تواند صحت آن‌ها را تضمین کند.

سانچز پس از پنج روز وقفه در سخنرانی زنده که از طریق شبکه‌های تلویزیونی اسپانیا پخش شد، اعلام کرد: تصمیم گرفته‌ام در صورت امکان با قدرت بیشتری به عنوان رئیس دولت اسپانیا ادامه دهم.

وی حزب مردمی (PP) از جناح راست و حزب راست افراطی ووکس (Vox) و رسانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با جریان‌های اپوزیسیون محافظه‌کار را به انجام کارزار «آزار و اذیت و تخریب» علیه او و همسرش متهم کرد.

هزاران نفر از هواداران سانچز، روز شنبه در مقابل مقر حزب سوسیالیست در مادرید تجمع کردند و شعار «پدرو، بمان!» سر دادند.

دفتر دادستانی عمومی اسپانیا روز پنجشنبه خواستار رد این تحقیقات شد. تارنمای خبری «ال کنفیدنسیال» چهارشنبه گزارش داد: گومس متهم است که با چند شرکت خصوصی که کمک مالی یا قرارداد دولتی دریافت کرده‌اند، ارتباطاتی دارد و تحقیقات مشخصا به ارتباط او با شرکت گردشگری «گلوبالیا» مربوط می‌شود. گلوبالیا مالک شرکت «ایر اروپا» سومین خط هواپیمایی اسپانیاست.

نخست وزیر اسپانیا قرار بود پنجشنبه گذشته، کارزار حزبش را برای انتخابات منطقه‌ای ۱۲ مه (۲۳ اردیبهشت) در کاتالونیا آغاز کند که در آن، سوسیالیست‌های هم حزبی سانچز امیدوارند نیروهای طرفدار استقلال را از قدرت کنار گذارند.

از زمان حضور دوباره سانچز در منصب نخست وزیری، وی به طور مداوم توسط مخالفان و رسانه‌های راستگرا مورد سرزنش قرار گرفته است؛ چرا که دولت او برای تصویب قوانین به حمایت احزاب چپ تندرو و جدایی‌طلب کاتالان و باسک متکی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha