افق جمعیت ۷۰۰ هزار نفری برای پرند در نظر گرفته شده است/ کلنگ‌زنی بیمارستان دولتی در تیرماه

رباط کریم- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: با الحاقات جدید انجام شده، بارگذاری افق جمعیتی ۷۰۰ هزار نفری در پرند پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «آرش صیادی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تقاضاهای موجود و افزایش درخواست‌ها، شاید این جمعیت افزایش یابد.
وی به وجود ۱۳هزار واحد مسکن خالی در پرند اشاره کرد که عمده آنها مربوط به واحدهای مسکن مهر است و تاکنون ۱۰ هزار واحد آنها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

تحویل بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت عمران پرند اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی تحویل مردم داده شده است، هم اکنون یک بسته چهار هزار واحدی مسکن به شرط تامین زیرساخت‌ها آماده افتتاح داریم و می‌توانیم پنج‌هزار واحد دیگر را نیز تا پایان سال آماده کنیم.
وی، زمین را عامل اصلی محدود کننده توسعه پرند برشمرد و گفت: ۵۰ هزار واحد تقاضای مسکن در پرند وجود دارد که زمین برای آنها در اختیار نداریم و حداقل یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر زمین در پرند مورد نیاز است.
صیادی بیان‌داشت: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده که قیمت مسکن را در کل کشور مدیریت کند و قیمت‌ها تقریباً یکسان باشد، اکنون متوسط قیمت تمام شده مسکن در پرند در پروژه‌های مختلف ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است.
وی ابراز امیدواری کرد مردم نیز به موقع اقساط واحدهای خود را پرداخت کنند تا تحویل واحدها مشمول گذشت زمان نشود.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: مسکن مهر پرند از نظر سازه‌ای پروژه با کیفیتی محسوب می‌شود، اما در برخی جزئیات به خصوص نمای ساختمان‌ها دچار ضعف بود و در پروژه‌های جدید، نمای سنگ و آجر که زیبایی و استحکام بیشتری دارد به کار گرفته می‌شود.
وی گفت: موضوعی تحت عنوان بازسازی مسکن مهر در پرند وجود ندارد، اما برخی واحدها نیازمند اصلاح است.
صیادی ادامه داد: اکنون بیش از ۴۰ هزار واحد در پرند در حال ساخت است که ۶هزار و ۸۰۰ واحد آن از طریق مشارکت در حال ساخت بوده و بین چهار تا پنج‌هزار واحد دیگر توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.
وی یادآور شد: یک هزار و ۳۶۹ واحد مسکن مهر در پرند باقی مانده که عمده آنها واحدهای مربوط به تعاونی‌ها هستند که مشکلات حقوقی دارند، اما مسائل حقوقی ۷۰۰ واحد از آنها بسیار پیچیده است؛ در عمل باید گفت در پایان مسکن مهر در پرند هستیم.

کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی دولتی

مدیرعامل شرکت عمران پرند خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم این شهر بیمارستان دولتی است، هرچند بخش خصوصی در این زمینه فعال است.
وی اظهار داشت: سال گذشته با تلاش‌های انجام شده و با پذیرش تامین ۵۰ درصد ساخت پروژه از سوی شرکت عمران پرند، هشت هکتار زمین به منظور ساخت یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تامین شد و نیمی دیگر از هزینه‌ها از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها توسط دولت انجام خواهد شد.
صیادی ابراز امیدواری کرد که تا انتهای خرداد ماه یا اوایل تیر ماه امسال، شاهد کلنگ زنی ساخت بیمارستان دولتی در پرند باشیم.

۶۰۰ هکتار دیگر به محدوده پرند اضافه شد
وی گفت: تاکنون در دو نوبت، یک قطعه  ۴۴۵ هکتاری و در نوبت دوم یک قطعه ۱۴۵ هکتار (در مجموع ۶۰۰ هکتار) به محدوده شهر پرند اضافه شد که بار قابل توجهی از طرح نهضت ملی مسکن را این دو قطعه پوشش داده است.
مدیرعامل شرکت عمران پرند تاکید کرد: با توجه به همجواری با استان مرکزی، شهرستان مجاور و همچنین محدوده‌های نظامی، دیگر امکان الحاق جدیدی به پرند وجود ندارد؛ با این حال شهرک سازی به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین در دستور کار است.
وی بیان داشت: مجوز شهرک «اعتمادیه» به وسعت ۳۲۰ هکتار از شورای عالی مسکن اخذ شده است که در مرحله تملک اراضی است و ظرفیت ۱۰ هزار واحدی در آن پیش بینی شده است.

شناسایی ۱۳۸ بنگاه غیر مجاز
صیادی با اشاره به بورس بازی و سفته‌بازی عده‌ای در حوزه مسکن در منطقه پرند، افزود: سال گذشته طبق برنامه‌ای هماهنگ در چند نوبت مانورهای دوره‌ای انجام شد که طی این بازدیدها ۱۳۸ بنگاه معاملاتی غیرمجاز شناسایی شد که برخی از آنها پلمب شدند و برخی دیگر تذکر گرفتند.
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در خصوص برخورد با پیمانکاران متخلف یا کم کار، گفت: روش انتخاب سازندگان در نهضت ملی مسکن با روش‌هایی که پیش از این در مسکن مهر وجود داشت، متفاوت است.
صیادی توضیح داد: تلاش کردیم تعداد واحدهای بالا به یک سازنده ندهیم و حداکثر واحدها یک‌هزار واحد باشد، این در حالیست که در گذشته تا ۱۶ هزار واحد نیز به یک سازنده داده می‌شد.
وی اضافه کرد: همچنین در فرایند انتخاب سازندگان نیز تلاش شد تا صلاحیت حرفه‌ای و حُسن سابقه آنها بررسی شود.
مدیرعامل شرکت عمران پرند خاطرنشان کرد: در موضوع نهضت ملی مسکن هنوز با سازندگان کم کار و متخلف در پرند مواجه نشده‌ایم.
به گزارش ایرنا، شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.
شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران- ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

افق جمعیت ۷۰۰ هزار نفری برای پرند در نظر گرفته شده است/ کلنگ‌زنی بیمارستان دولتی در تیرماه

افق جمعیت ۷۰۰ هزار نفری برای پرند در نظر گرفته شده است/ کلنگ‌زنی بیمارستان دولتی در تیرماه


مدیرعامل شرکت عمران پرند در ادامه اظهار داشت: شهر پرند پاسخگوی بخش قابل توجهی از تقاضای مسکن در تهران به ویژه جنوب غرب پایتخت است و اکنون شاهد یک کارگاه عظیم عمرانی در این شهر هستیم.
صیادی خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های مختلف، اکنون جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر عبور کرده و فقط در آن جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفری دانش‌آموزی و بیش از ۱۱۲ هزار کنتور فعال خانگی وجود دارد.
صیادی خاطرنشان کرد: سال گذشته مترو پرند با تامین مالی ۷۵۰ میلیارد تومانی بهره‌برداری رسید که تامین کننده حمل و نقلی پاک، ایمن، با کیفیت و پایدار برای مردم منطقه است.
وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه آموزشی هفت مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم، اکنون سه مدرسه در دست ساخت است و ۱۰ مدرسه دیگر نیز در فرایند مناقصه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: در حال حاضر پنج بوستان بزرگ در سطح شهر در حال ساخت است و به زودی ساخته کلانتری چهارم در این منطقه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha