اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ تامین‌اجتماعی در سال جدید

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از برنامه این سازمان برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی حوزه درمان در سال جاری خبر داد.

به‌ گزارش ایرنا از سازمان تامین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تامین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳، ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تاکید کرد.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش که در غرب شهر تهران واقع است، افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به مردم بخصوص بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش نکمیل و تجهیز می شود تا بیمه‌شدگان بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت.

در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ تامین‌اجتماعی در سال جدید

بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش با بیش از نیم قرن فعالیت در حوزه درمان به عنوان بزرگترین بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی و یکی از مراکز اصلی تروما در شهر تهران به شمار می رود که با ٥٠٠ تخت بستری و بالغ بر ٢٧ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سطح کشور به شمار می رود.

این بیمارستان از مهمترین مراکز درمانی در مواقع بحران و عضو تیم امداد هوایی کشور و مراکز ترومای غرب تهران است.

احداث ساختمان جدید این بیمارستان در مساحتی بیش از ۶۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیمارستان شهید دکتر فیاض‌بخش فعالیت خود را به عنوان نخستین مرکز درمانی ویژه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی از سال ١٣٣٥ آغاز کرد و یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات سلامت در غرب استان تهران است که روزانه بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ مراجعه‌کننده سرپایی دارد.

این مرکز درمانی با ۳۸۵ تخت فعال و ۲۸ تخت اورژانس و ۳۰ تخت ویژه و ۵ اتاق عمل، در حال ارائه خدمات درمانی به مراجعان و بیمه‌شدگان است.

بیمارستان فیاض‌بخش با ١٢٠٠ نفر نیروی انسانی در بخش‌های پزشکی، پرستاری، درمانی و اداری سالانه حدود ٨٠٠ هزار بیمار را پذیرش می‌کند،پزشکان ٩ رشته تخصصی شامل جراحی عمومی، جراحی ارتوپدی، متخصص قلب، متخصص داخلی، اطفال، متخصص بیهوشی، متخصص زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب و طب اورژانس به صورت ٢٤ ساعته در این مرکز درمانی حضور فعال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha