معتمدی: انتخابات دوومیدانی سالم خواهد بود/ مدل درخواست برخی ملی‌پوشان مورد پسند نیست

تهران- ایرنا- دبیرکل فدراسیون دوومیدانی با اشاره به درپیش بودن مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: شک نکنید انتخاباتی سالم و بی‌طرف برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، پژمان معتمدی دبیرکل فدراسیون دوومیدانی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از سال ۷۸ در فدراسیون دوومیدانی مشغول بودم. این انتخابات یکی از نادرترین انتخابات دوران دوومیدانی است زیرا تمام افرادی که کاندیدا شدند، نخبه هستند. انتخاب من به این دلیل بود تا بتوانیم در این شرایط یک محیط بی‌طرف و خنثی ایجاد کنم تا انتخابات بدون حاشیه برگزار شود. در یک سال گذشته، چهار مدیر را عوض کردیم و ورزشکاران ما هم متعاقب تغییر مدیریت‌ها از آن تاثیر می‌پذیرند.

وی با تاکید بر زمان کوتاه باقی‌مانده تا شروع المپیک ۲۰۲۴ پاریس افزود: ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک هستند به فدراسیون آمدند و برنامه آن‌ها را بررسی و قراردادی بین ورزشکاران و فدراسیون منعقد کردیم تا با خیال راحت، تمام وقت خود را صرف تمرین و رسیدن به سهمیه کنند. ۴۵ روز بعد از برگزاری جلسه هیات رئیسه می‌توانیم مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم و از اوایل تا نیمه دوم خردادماه و بعد از تایید صلاحیت‌ها، با دستور مقام عالی وزارت، مجمع را برگزار خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: برای دیگر دوومیدانی‌کاران مسابقات برون‌مرزی در سطح B در نظر گرفتیم. روی مربیگری رده‌های بین‌الملل فعالیت خاصی نداشتیم و در اوایل خرداد نیز سمینار بین‌المللی برای مربیان موفق برگزار کنیم و تلاشمان این است تا در این سمینار با سه مربی بین‌المللی تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۵ طرح ملی استعدادیابی را با ۱۷ هزار نفر برگزار کردیم و ۵۰۰ نفر انتخاب شدند. به‌دنبال آن هستیم تا با انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، بستر را برای پرورش نیروهای مستعد و افزایش جمعیت دوومیدانی فراهم کنیم.

معتمدی همچنین در واکنش به اعتراض حسین رسولی درخصوص دو رای مجازی فرزانه فصیحی و کیوان قنبرزاده و غیرقانونی بودن آن در کمیسیون ورزشکاران، یادآور شد: کمیسیون داوران و ورزشکاران را تشکیل دادیم و باقری به نمایندگی از وزارت حضور داشت ولی کیوان قنبرزاده و فرزانه فصیحی امکان حضور نداشتند. دو سوم اعضا حاضر بودند. ما آرای مجازی را به‌عنوان آرای اصلی آوردیم و جمع آرا اتخاذ شده لحاظ شد و جای سوال داشت. شکایت حسین رسولی برحق است ولی چون نماینده وزارتخانه حضور داشت من ورود نکردم که آیا رای دوستان مورد قبول است یا خیر. این رای‌گیری به‌دلیل ناآگاهی ورزشکاران دو بار انجام شد و منتظر تصمیم وزارتخانه در این خصوص هستیم.

وی اضافه کرد: ورزشکاران را کاملا درک می‌کنم و درخواست برای امکانات و اردو و مسابقه حق آنان است، اما مدل عنوان کردن درخواست‌ها متفاوت بود و شاید مدل درخواست مورد پسند نیست. آن‌ها باید در داخل فدراسیون مسایل را مطرح کنند، ضمن آنکه حقوق ورزشکاران المپیکی نیز پرداخت شده است.

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی درباره اعتراض مهدی پیرجهان درخصوص این‌که اگر المپیکی نشود باید تمام هزینه‌های اردوها و اعزام‌ها را به فدراسیون پرداخت کند، عنوان کرد: ما چنین جسارتی به ورزشکار نمی‌کنیم که اگر سهمیه نگیرد باید تمامی هزینه‌های اعزام را بپردازد. اولین‌بار است که می‌شنوم که پیرجهان چنین چیزی مطرح کرده است. من یک نسخه از قرارداد ورزشکاران را در اختیار شما می‌گذارم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما اخذ روادید برای کشورهای اروپایی است. سعی کردیم مسابقاتی را انتخاب کنیم که در فهرست فدراسیون جهانی باشد. رنکینگ تمام ورزشکاران و ‌مسابقات را استخراج کردیم و در یک جمع‌بندی مسابقه و اردوی آن ورزشکار را از هشتم تا ۱۰ تیر، زمان کسب سهمیه را مشخص کردیم. اولین‌بار است که قراردادی در این زمینه با ورزشکاران بستیم.

معتمدی گفت: مطیعی (سرپرست فدراسیون) دلی با دوومیدانی کار می‌کند. دیروز در مراسم پیشواز در فرودگاه تاکید کرد که به دوستان جوایز بدهیم. سه سکه به نازنین‌فاطمه عیدیان و دو سکه نیز به مهدی چشمه اهدا شد.

وی درباره برگزاری سالم انتخابات گفت: شک نکنید ما انتخابات بی‌طرفانه را برگزار می‌کنیم. از طرف من و وزارتخانه جهت‌گیری خاصی نیست ولی برخی افراد توسط کمیسیون تطبیق تایید نشدند.

در ادامه مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره بدهی فدراسیون دوومیدانی گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال رویداد مهم آسیایی در ایران در سطح عالی برگزار شد که هزینه‌هایی را به دنبال دارد و اگر هر جا بروم، آن هزینه‌ها را بررسی و به صورت دقیق بررسی و پرداخت می‌کنم.

وی ادامه داد: تمامی کاندیداها برادران من هستند و هیچ صحبتی درباره طرفداری از کاندیدایی نیست و هاشمی هم در ابلاغم قید کرد که باید انتخابات در بی‌طرفی کامل برگزار شود و وزارت ورزش به هیچ وجه دخالت ندارد و مجمع انتخاباتی به این بلوغ رسیده تا فرد اصلح را انتخاب کند.

سرپرست فدراسیوت دوومیدانی گفت: اگر ورزشکاران اعتراض و مشکلی دارند به مدیر تیم‌های ملی اعلام کنند تا این مشکلات را برطرف کنیم.

وی در پایان در خصوص انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون یادآور شد: با دستور معاونت توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، قرار است، رای‌گیری کمیسیون ورزشکاران در این هفته برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha