استاندار : زنجیره‌های ارزش راهبردی چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید بادام و ماهیان سردآبی با کیفیت و صادرات محور در استان تاکید کرد: این ۲ زنجیره ارزش راهبردی در استان تقویت می‌شود.

به گزارش ایرنا، زنجیره ارزش شامل مجموعه عملیاتی است که در یک صنعت به‌صورت زنجیروار انجام می‌گیرد تا به خلق ارزش منجر شود.

بر این اساس هر واحد تولیدی و صنعتی یا کشاورزی یک جایگاه در زنجیره ارزش را به خود اختصاص می‌داد که حمایت از آن باعث تقویت واحدهای تولیدی دیگر می‌شود.

استاندار : زنجیره‌های ارزش راهبردی چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

غلامعلی حیدری روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه غرفه چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه توانمندی های صارداتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به زنجیره‌های ارزش بادام و آبزیان در چهارمحال و بختیاری گفت: تعریف و تقویت زنجیره‌های ارزش ارتقای بهره‌وری، جلوگیری از خام فروشی، تقویت صادرات و اشتغال موثر را در استان به دنبال دارد.

وی گفت: نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی مهم برای معرفی قابلیت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری استان‌ها است و تلاش می‌شود فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این استان در این نمایشگاه به خوبی ارئه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب نمایشگاه اکسپو با قابلیت‌های در جریان قابلیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان‌ها قرار می‌گیرند و به این صورت ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌شوند.

حیدری اضافه کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا تمام زنجیره‌های ارزش موجود در استان ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری رشد ۲۰۰ درصدی میزان صادرات چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را از مهمترین دستاوردهای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشور عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در قالب نمایشگاه اکسپو تلاش می‌شود ضمن تبادل تجربیات با کشورهای دیگر؛ زمینه جذب و حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیز در استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، تولید تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به‌ عنوان نخستین حلقه زنجیره اقتصادی شیلات به شمار می‌رود و با تکمیل این زنجیره و تولید داخلی بچه ماهی با کیفیت از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

دومین حلقه زنجیره اقتصادی شکل گرفته در بخش شیلات را مزارع پرورش ماهی است که امروز مزرعه‌های پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری با تولید ۳۰ هزار تن ماهی‌قزل آلا به دلیل برخورداری از بکرترین منابع آبی دنیا به عنوان بهترین مزارع پرورش ماهی قزل‌آلای کشور و دنیا معروف هستند.

خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم( پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

براساس نظر کارشناسان، اکنون ۶۵ درصد از محصول بادام تولیدی استان را رقم مامایی صادراتی تشکیل می‌دهد و چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید بادام کشور را دارد.

هم‌اکنون بازار هدف صادرات بادام استان را کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند، روسیه و پاکستان تشکیل می‌دهد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) قرار است از شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهرن در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha