۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85460635
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پزشک متخلف در اردبیل جریمه شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85460635
پزشک متخلف در اردبیل جریمه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از محکومیت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریالی پزشک متخلف در اردبیل خبر داد.

علی رحیمی آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شکایت شاکی خصوصی و گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر اخذ ۱۱۰ میلیون ریال وجه اضافه توسط پزشکی، برای انجام عمل جراحی دیسک کمر بیماری در شهر اردبیل پرونده‌ای در خصوص تشکیل شد.

وی گفت: شعبه رسیدگی کننده با توجه به محتویات پرونده، اتهام انتسابی را محرز تشخیص و پس از احراز تخلف، پزشک متخلف را که اقدام به دریافت وجه اضافه از بیمار کرده بود به پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی اظهار کرد: تمامی واحدهای درمانی، داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم بهداشتی ، درمانی و تجهیزات پزشکی در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: تامین سلامتی مردم یکی از اولویت‌های مسئولان است و به خطر انداختن آن قابل اغماض نیست.

رحیمی آذر با هشدار به افراد فاقد صلاحیت ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی اضافه کرد: دریافت وجه اضافه از بیماران در مراکز درمانی معتبر و هر گونه مداخله و اقدام پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، کاشت مو و زیبایی در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و این گونه خدمات باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

وی ادامه داد: شهروندان استان اردبیل می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در درمان‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گزارش دهند.

وی گفت: هموطنان همچنین می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با هر نوع فعالیت صنفی غیرقانونی، احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و سایت tazirat۱۳۵ اطلاع دهند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha