بلینکن و سیاست یک بام دو هوای آمریکا درقبال غزه

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85460622
بلینکن و سیاست یک بام دو هوای آمریکا درقبال غزه

تهران - ایرنا - وزیر خارجه آمریکا در حالی که کشورش چند بار پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی در شورای امنیت مبنی بر لزوم برقراری آتش بس در نوار غزه را وتو کرد و تاکنون نیز از حمایت تسلیحاتی، سیاسی و اقتصادی از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین دست برنداشته است، گفت: برای تامین و رفع نیازهای بشردوستانه در غزه باید در این منطقه آتش بس برقرار شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ریاض افزود: ما شاهد پیشرفت در بازگشایی گذرگاه ها برای واردشدن کمک های بشردوستانه به غزه بوده ایم اما این کافی نیست و باید کمک های بیشتری وارد شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی که مجلس نمایندگان این کشور در هفته گذشته لایحه کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل را تصویب کرد، با اشاره به اینکه کمک های بشردوستانه به غزه در روزهای آینده در کانون توجه قرار خواهد گرفت، افزود: موثرترین راه برای کاهش وضعیت (بحران) انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

وی از وزیر امور خارجه قطر بخاطر تلاش هایش برای برقراری آتش بس در غزه قدردانی کرد.

بلینکن همچنین گفت که برای دستیابی به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری ها در منطقه باید تلاش های بیشتری انجام شود.

وزیر امور خارجه آمریکا که وزارتخانه تحت هدایتش همواره در مجامع بین المللی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است در بخشی از سخنان خود به عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی که در حمایت از مردم مظلوم غزه انجام می شود، اشاره و ادعا کرد که این عملیات نیروهای مسلح یمن امنیت منطقه را تضعیف می کند و دولت‌ها باید از آزادی کشتیرانی در دریای سرخ محافظت کنند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا صبح امروز در چارچوب یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درمورد آتش‌بس در غزه وارد عربستان شد و قرار است به اردن و سرزمین اشغالی فلسطین نیز سفر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha