بسته ویژه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: امسال بسته ویژه دانش بنیان‌ها را برای توسعه صادرات و تجارت با کشورهای مختلف ارایه کرده‌ایم شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور می‌توانند از تضمین این صندوق برای گرفتن تسهیلات بانکی و خدمات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید امیر برهانی نائینی امروز (دوشنبه) در ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، اظهار داشت: پیدا کردن بازار صادراتی از دیگر ویژگی این بسته دانش بنیانی است.

وی افزود: یکی از مسایل مهم شرکت‌های دانش بنیان این است که نیازهای داخلی را فراهم کرده و ورود به صادرات داشته باشند، همچنین ظرفیت‌های تجارت خارجی را به شرکت‌های دانش بنیان معرفی کنیم؛ از این شرکت‌های دانش بنیان که در نمایشگاه حضور پیدا کنند، اعتبارسنجی طرف خارجی را به صورت رایگان انجام می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه سرمایه صندوق ضمانت در دولت سیزدهم ۲۴۷ میلیون یورو شد، گفت: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایه صندوق افزایش پیدا کرد.

برهانی نائینی ادامه داد: ۲۲ میلیارد یورو پوشش ریسک صادرات صندوق ضمانت صادرات ایران از ابتدای تاسیس تا کنون یعنی در کمتر از سه دهه گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه وزارتخانه صمت متنوع سازی تجارت است، گفت: صندوق ضمانت بر روی همین برنامه حرکت می‌کند بر این اساس مقاصد صادراتی را توسعه خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ابراز کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی عمرمان با دومین اجلاس ایران و آفریقا در جهت شناسایی و معرفی توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی ایران به کشورهای آفریقایی است.

برهانی نائینی با اشاره به تضمین پوشش بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقایی گفت: بازگشایی قاره آفریقا به عنوان مقاصد صادراتی یکی از اهداف این صندوق است. در همین راستا در ۲ حوزه توافقنامه تجاری با اتاق بازرگانی مالزیایی‌ها و هیات تجاری کشور کامرون را امضا خواهیم کرد تا منجر به امضای تفاهم‌نامه برای بازار جدید صادراتی شود.

به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از روز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha