تعیین ساز و کار عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس دوازدهم کلید خورد

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کمیسیون آیین نامه گزارشی را از نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس امتیاز بندی و به دور از لابی‌گری‌ها ارائه کرد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گزارشی را درباره نحوه تعیین و انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به اعضای هیات رئیسه ارائه کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه شده طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط این کمیسیون انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس امتیاز بندی رشته تحصیلی و رشته شغلی نمایندگان و به دور از هرگونه لابی‌گری و ارتباطات خاص خواهد بود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۸۰۰ رشته تحصیلی و بیش از ۱۲۰۰ رشته شغلی توسط کمیسیون آیین نامه شناسایی شده و انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس سوابق کاری و تحصیلی خود دارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: بر این اساس تصمیم بر این شده تا اعضای هیات رئیسه نظرات و پیشنهادات خود را درباره این گزارش به کمیسیون آیین نامه ارائه کنند و در نهایت برای جمع‌بندی در این باره نشست مشترکی بین اعضای هیات رئیسه مجلس و اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار می شود و ۷ خرداد افتتاحیه مجلس دوازدهم خواهد بود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha