۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85460272
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنبش حماس: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ در رسیدن به توافق جدی هستیم

تهران-ایرنا- یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه هر توافقی با صهیونیست‌ها باید توقف تجاوزها به نوار غزه را شامل شود، تاکید کرد که این جنبش تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت: هرگونه توافقی را که توقف تجاوزها به غزه را تضمین نکند، نمی‌پذیریم.

وی اضافه کرد: به برادران مصری و قطری تاکید کردیم که در رسیدن به توافق جدی هستیم، اما تسلیم هرگونه فشار آمریکایی نخواهیم شد.

ابو زهری افزود: در معرض هیچ گونه فشار و یا دیکته از سوی برادران مصری و قطری نیستیم.

در همین حال، عزت الرشق یکی دیگر از اعضای ارشد جنبش حماس بامداد دوشنبه تأکید کرد که این جنبش تاکنون پاسخی به جوابیه رژیم صهیونیستی درباره مذاکره برای تبادل اسرا نداده است.

وی افزود: آنچه برخی رسانه‌های اسرائیلی از انتشار این جوابیه منتشر کرده‌اند، با هدف تشویش اذهان و آشوب آفرینی انجام شده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که قرار است امروز هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) راهی قاهره شود تا درمورد برقراری آتش‌بس رایزنی کند.

برخی منابع در گفت‌وگو با شبکه الشرق عربستان ضمن تایید این خبر اعلام کردند که پیشنهاد جدید مصر شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه بازگشت ساکنان غزه به شمال این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha