۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۵
کد خبر: 85460219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز در یزد از مالیات معاف هستند

یزد-ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: آموزشگاه های آزاد هنری دارای مجوز دائمی و مورد تایید این اداره کل، از پرداخت مالیات معاف هستند .

"سید عباس دهقان طزرجانی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد مطابق بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها از پرداخت مالیات معاف است البته باید فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نباشد.

وی ادامه داد: همچنین برای تداوم فعالیت هنری و تجهیز نمودن آموزشگاهها، پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است .

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ نیز توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری داده شده و هنرآموزان فعال در آموزشگاه ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس هستند.

دهقان طزرجانی ادامه داد: آموزشگاه هایی که دارای مجوز قدیمی هستند نیز برای دریافت مجوز دائمی باید از سامانه sso.farhang.gov.ir نسبت به تمدید و دریافت مجوز الکترونیکی اقدام کنند و هر گونه خدمات دهی با توجه به این مجوز انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته های تخصصی نمایش،تجسمی،موسیقی،خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان مشغول فعالیت هستند .

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: المپیاد ملی آموزش هنر نیز برای رقابت و پویایی آموزشگاه های استان و همچنین شناسایی، کشف استعدادهای برتر حوزه های تخصصی هنری برگزار می شود و نشانی https://olympiart.ir/institute/ برای ثبت نام اعلام شده و تا ۲۰ اردیبهشت مهلت ثبت نام وجود دارد و از اول تا ۱۰ خرداد نیز داوری آثار انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha