۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85460196
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امنیت خلیج فارس نیازی به حضور بیگانگان ندارد

بوشهر - ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: امنیت خلیج فارس تنها با حضور کشورهای منطقه تامین شود و حضور بیگانگان هیچ کمکی به امنیت این آبراهه بین المللی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم رضایی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: برای تامین امنیت خلیج فارس نه تنها حضور کشورهای بیگانه لازم نیست بلکه حضور آنها باعث ناامنی در منطقه می‌شود.

وی افزود: علت اصلی جنگ‌های رخ داده در سال‌های اخیر در خلیج فارس نیز حضور بیگانگان در منطقه بوده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچقدر بیگانگان در این منطقه حضور یافته و پایگاه زدند به همان میزان ناامنی و جنگ در منطقه افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: نتیجه حضور آمریکایی‌ها در منطقه کشته شدن بیش از یک میلیون بی‌گناه در افغانستان و عراق و دیگر کشورهای منطقه بوده است.

رضایی ادامه داد: امروز ما این را به تجربه دریافته‌ایم که حضور بیگانگان در منطقه ناامن کننده است و امنیت خلیج فارس باید توسط مردم و کشورهای منطقه حفظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای حوزه خلیج فارس دعوت می‌کند برای حفظ امنیت خلیج فارس با هم همکاری کنند.

وی گفت: همه سلاح‌های جمهوری اسلامی در سپاه، ارتش و وزارت دفاع جنبه بازدارندگی و دفاعی برای کشور دارد و این سلاح‌ها برای تامین امنیت ایران، مردم ایران و منطقه است.

رضایی اظهار کرد: به همه دولت‌های همسایه اطمینان می‌دهیم که حضور پرقدرت سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در خلیج فارس برای تامین امنیت منطقه بوده و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

دهم اردیبهشت سالروز اخراج اشغالگران پرتغالی‌ها به عنوان متجاوزان به خلیج فارس از منطقه است که در تقویم رسمی با نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha