۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85460174
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بورکینافاسو فعالیت شماری از رسانه‌های غربی را تعلیق کرد

تهران- ایرنا- بورکینافاسو فعالیت شماری از رسانه‌های غربی و آفریقایی را به دلیل انتشار گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره قتل‌ها فراقانونی توسط ارتش این کشور تعلیق کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بورکینافاسو پیشتر فعالیت بی. بی. سی آفریقا و صدای آمریکا را تعلیق کرده بود و روز یکشنبه تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین، خبرگزاری‌های آفریقایی APA و اوکفن، دویچه وله آلمان، تلویزیون TV۵، وست فرانس و لوموند فرانسه را به این فهرست اضافه کردند.

دیده‌بان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرده است که ارتش بورکینافاسو در ماه فوریه دستکم ۲۲۳ روستایی را به اتهام همکاری با شبه‌نظامیان به قتل رساند.

«ریمتالبا ژان امانوئل» سخنگوی دولت بورکینافاسو شنبه گزارش دیده‌بان حقوق بشر را «کوته‌فکرانه» خواند اما گفت که مقام‌های این کشور تحقیقاتی را درباره اتهامات علیه ارتش آغاز کرده‌اند.

خشونت‌های کشور مالی در سال ۲۰۱۵ به بورکینافاسو نیز سرایت کرد و گروهک‌های وابسته به تروریست‌های داعش و القاعده به ناامنی در این کشور دامن زدند.

خشونت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۲۰ هزار کشته بر جای گذاشته و بیش از ۲ میلیون نفر را نیز آواره کرده است.

این در حالی است که خشونت‌ها در بورکینافاسو در سال ۲۰۲۳ شدت گرفت و گزارش‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته میلادی بیش از هشت هزار نفر بر اثر این خشونت‌ها کشته شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha