۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85460165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کی یف خواستار افزایش حمایت غرب از اوکراین در زمینه دفاع هوایی شد

تهران - ایرنا- ویتالی کلیچکو، شهردار کی یف با بیان این که کشورش در حوزه سیستم دفاع هوایی با کمبود مواجه است، خواستار افزایش حمایت غرب از سامانه دفاع هوایی اوکراین شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، کلیچکو  قهرمان سنگین وزن سابق بوکس جهان در مصاحبه با گروه رسانه ای فونکه (Funke ) آلمان گفت: کی یف باید بتواند پهپادها و موشک ها را در مسیر رسیدن به شهر ساقط کند.

شهردار کی ف با قدردانی از آلمان برای تامین سامانه IRIS-T تاکید کرد: ما به حمایت بیشتر پدافند هوایی در کی یف و همچنین اودسا، دنیپر و خارکف نیاز داریم.

کلیچکو در پاسخ به این سوال که آیا آلمان باید برای یک جریان جدید پناهجویان از اوکراین آماده شود، گفت: "من فکر نمی کنم اینطور باشد، مایلم از برلین برای پذیرش بیش از یک میلیون پناهنده از اوکراین تشکر کنم.

به گفته وی، پس از پایان درگیری، بازگشت اوکراینی‌ها مشکل بزرگی خواهد بود و برای این بازگشت چندین پیش نیاز بسیار مهم وجود دارد: باید صلح وجود داشته باشد، مردم به شغل، دستمزد خوب و کیفیت زندگی نیاز دارند، اقتصاد باید دوباره خوب عمل کند.

پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که کی یف به هفت سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت دیگر برای مقابله مؤثر با روسیه نیاز دارد.

فایننشال تایمز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد، یونان و اسپانیا تحت فشار شدید سایر اعضای اتحادیه اروپا و ناتو هستند تا سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند.

در اوایل آوریل، مجله بریتانیایی اکونومیست به نقل از منابع خود نوشت که نیروهای روسی چندین سامانه پاتریوت را که توسط ایالات متحده به اوکراین عرضه شده بود، منهدم کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha