اخلاق و شخصیت،ملاک انتخاب روسای هیات‌های ورزشی در شیراز اعلام شد

شیراز-ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز با بیان اینکه اخلاق و داشتن شخصیت و اصالت ملاک انتخاب روسای هیات های ورزشی است گفت: متاسفانه در نحوه انتخاب افراد در بعضی از هیات های ورزشی به این امور مهم توجه نشده است.

سید کمال پاک فطرت روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اصالت شخصیت اشخاصی که قرار است سرنوشت قاطبه آینده سازان کشورمان را به‌ عهده بگیرند باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در گزینش آنان‌ وسواس خاصی را بخرج داد تا خدای نکرده در پرورش‌ نوباوگان دیارمان با مشکل مواجه نشویم.

این پیشکسوت ورزشی نویس اضافه کرد: کمالات اخلاقی و انسانی یکی از اهداف مهم ورزش در جوامع مختلف و بخصوص در کشورمان است که از دیرباز با اصول پهلوانی و جوانمردی عجین شده‌ است.

اتفاقات عجیب و غریب در ورزش

پاک فطرت با اظهار اینکه متاسفانه برخی مواقع درورزش اتفاقات عجیب و غریبی رخ می دهد که ماهیت کار را زیر سوال می برد، افزود: برای همین هم نگاه عامه مردم به پیرامون آن را دچار شک و تردید می کند که آن هم ناشی از عبور از مرزهای اخلاقی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز:اخلاق و شخصیت،ملاک انتخاب روسای هیات‌های ورزشی است

رییس اداره ورزش و جوانان شیراز اظهار کرد: مشاجرات بی دلیل و دعواهای فیزیکی که‌ توام با هتک حرمت اشخاص و خانواده ها می شود بیشتر بدلیل آن است که در انتخاب افراد موجه و دارای شخصیت اجتماعی و اخلاقی در ورزش غافل بوده‌ ایم.

او ادامه داد: وقتی در گماردن روسای ورزش هیات ها، ملاک ها به دلایل ملاحظات مختلف فراموش شود و افرادی با سوابق نامعلوم بکار گرفته می شوند تمام ارکان آن دچار مشکل خواهد شد از این رو ورزش جایگاه پرورش‌ پهلوانی وانسان های وارسته باهدف ارتقای سطح اخلاق در جامعه باید باشد.

تکلیف هزاران نوجوان و جوان علاقه مند به ورزش چه می شود؟

پاک فطرت اضافه کرد: زمانی که فردی فاقد حداقل های ادب و رعایت شعور اجتماعی است نمی توان تکلیف هزاران نوجوان و جوان را به دست او سپرد.

وی با بیان اینکه درشهر ادب پرور و متمدن کلان شهر شیراز که عنوان‌ سومین حرم اهل بیت علیهم السلام را یدک می کشد، افزود: برای همین هم به هیچ عنوان نمی توان فرصت مسئولیت را در اختیار هر فرد بی کفایتی سپرد که صبر و تحمل در سختی خدمتگزاری به مردم را با هتاکی پاسخ داده و ارزش های والای انسانی را در جایی که اخلاق و شرافت حرف اول می زند؛ جایگزین کند.

رییس اداره ورزش وجوانان شیراز ادامه داد: اگر قرار است در ورزش به‌ اصول اخلاقی، پهلوانی وحرمت اشخاص بهایی داده شود باید که تحت تاثیر تحرکات و مقاومت های کاسبان در ورزش قرار نگیریم و فرصت امروز را به فردا موکول نکنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز:اخلاق و شخصیت،ملاک انتخاب روسای هیات‌های ورزشی است

چالش در برخی هیات ها به دلیل تعارف و رفاقت

به گزارش خبرنگارایرنا سالهاست ورزش کلان شهر شیراز به دلیل عدم استفاده از افراد موجه در برخی هیات ها دچار چالش شده است برای همین هم ورزش شیراز آنطور که باید نتوانسته به حقش برسد و ضررش متوجه ورزشکاران و تیم های ورزشی شده است.

کارشناسان ورزش بر این باورهستند در این سال ها آنچه که موجب افت پدیده ورزش شده همانا تعارف و رفاقت بازی بوده است واصلا به شایسته سالاری وتخصص و تعهد توجه نشده است و شماری از ورزش ها به ویژه فوتبال دچار رکود شده است.

بوقچی های شبکه های اجتماعی برای ماست مالی کردن ضعف ها

دراین گیرو دارافرادی که بر اساس عدم شایسته سالاری برمسند برخی هیات ها قرار گرفته اند و چون ضعف دراجرا داشته اند و به دنبال منافع شخصی خود بوده اند، افراد معدودی هم دانسته و یا ندانسته بوقچی روسای هیات های ضعیف در شبکه های اجتماعی شده اند و به نظر می رسد آنها هم از این رهگذر به دنبال منفعت خود بوده اند و راهی را به اشتباه انتخاب کرده اند.

این حق مسلم رییس اداره ورزش و جوانان هرشهرستانی به ویژه کلان شهر شیراز است که پاسخگوی افکار عمومی و ورزشکاران باشد و هر رشته ای که منفعت طلبان به دنبال آن بوده اند و کارنامه ضعیف و غیر دفاعی را از خود به جای گذاشته اند تغییر و تحولات در هیات ها انجام دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز:اخلاق و شخصیت،ملاک انتخاب روسای هیات‌های ورزشی است

حفظ منافع ورزش

از آنجا که شیراز بیشترین جمعیت ورزشکاران در تمام رشته ها را به خود اختصاص داده است از این رو می طلبد که متولیان ورزش به دور از هر گونه تعارف و رفاقت به فکر منافع ورزش و ورزشکاران باشند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۸ هزارو ۹۰۵ ورزشکار سازمان یافته به ثبت رسیده است که بیشتر آنها در مرکز استان فارس حضور داشته اند از این رو باید نظارت بیشتری از سوی مسولان و بخش های نظارتی ورزش از جمله دایره بازرسی و حقوقی اداره کل ورزش و جوانان صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha