شانس کسب سهمیه برای تیراندازی ایران؛ امیدهایی که زنده می‌شود

تهران-ایرنا- در شرایطی که به نظر می‌رسد تیراندازی ایران تنها با ۴ سهمیه راهی پاریس می‌شود اما هنوز امیدهایی برای حضور در المپیک برای این رشته ورزشی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که تا آغاز بازی‌های المپیک ۲ ماه و ۲۷ روز زمان باقی مانده و نام ۴ تیرانداز کشورمان در بین اسامی مسافران پاریس دیده می‌شود اما هنوز امیدهایی برای کسب سهمیه و افزایش تعداد تیراندازان در این دوره از بازی‌ها وجود دارد که برای نهایی شدن آن باید تا خردادماه صبر کرد.

بر اساس دستورالعمل فدراسیون جهانی تیراندازی در مسیر کسب سهمیه المپیک، تیراندازی بر اساس رنکینگ به نفرات قبلی که سهمیه دریافت کرده‌اند، اضافه خواهند شد که با توجه به دو رویداد پیش‌رو،‌ ملی‌پوشان کشورمان این شانس و فرصت را دارند تا از این طریق هم مسافر پاریس شوند. اینکه از چه مسیری به المپیک برسید یک بحث جداست اما حضور در این آوردگاه و کسب موفقیت، به مراتب مهم‌تر است و باید امیدوار بود تیراندازان ایرانی شانس حضور در این دوره از بازی‌ها را به دست آورند.

دو جام‌جهانی پیش روی تیراندازان است؛ نخستین رویداد از ۱۲ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه در باکو برگزار خواهد شد و رویداد دوم نیز که به میزبانی مونیخ آلمان است در فاصله روزهای ۱۰ تا ۱۸ خرداد می‌باشد که طی آن تیراندازانی از سراسر جهان در خط آتش قرار گرفته و برای حضور در این بازی‌ها برای هم خط و نشان خواهند کشید.

شانس کسب سهمیه برای تیراندازی ایران؛ امیدهایی که زنده می‌شود

محمد بیرانوند، هانیه رستمیان، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی تا کنون جواز حضور در المپیک را به دست آورده‌اند،‌ در موضوع کسب سهمیه المپیک بر اساس رنکینگ ۱۲ تیرانداز در ۱۲ ماده شانس حضور در این دوره از بازی‌ها را خواهند داشت که می‌توان از همین الان نیز ورزشکاران ایرانی که شانس از طریق رنکینگ را دارند هم مشخص کرد اما با توجه به اینکه رشته تیراندازی از جمله رشته‌های تمرکزی و با شاخصه‌های بسیار است از نام بردن افراد خودداری می‌کنیم تا حداقل از این طریق فشار مضاعف روانی بر ملی‌پوشان تحمیل نکنیم.

به هر حال برای اینکه مشخص شود کاروان تیراندازی ایران در پاریس چند نفره خواهد بود باید تا خردادماه صبر کرد و امیدواریم در نهایت بیشترین سهمیه موجود به نام ایران به ثبت برسد تا شانس مدالی ما در این دوره از بازی‌ها افزایش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha