حمایت دانشگاهیان اصفهان از خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا

اصفهان - ایرنا - دانشگاهیان اصفهان ظهر امروز (یکشنبه) حمایت خود را از خیزش ضدصهیونیستی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و همچنین مردم مظلوم غزه، اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مدیران، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان امروز در حمایت از خیزش ضد صهیونیستی دانشگاهیان آمریکا و اروپا در محوطه این دانشگاه‌ها تجمع کردند.

دانشگاهیان در این تجمع که همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در کنار دانشکده داروسازی(سه راه زبان دانشگاه اصفهان) انجام شد، با در دست داشتن پرچم‌های ایران و فلسطین، شعارهایی را در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی سر دادند.

وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دانشگاهیان سراسر کشور یکشنبه نهم اردیبهشت بعد از اقامه نماز ظهر در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه تجمع می‌کنند.

در این اطلاعیه آمده است: خیزش اخیر دانشگاهیان بویژه در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم بی‌پناه غزه تنها در مدت ۶ ماه، به جنبش بزرگ دانشجویی ضداسراییلی در آمریکا و اروپا و جریان سازی موثری علیه این رژیم غاصب منجر شد که از بدو تاسیس آن بی سابقه است و حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین را بدنبال داشت.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با محکوم کردن فجایع رژیم خبیث صهیونیستی و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، همه کلاس‌های درس مراکز آموزش عالی را از ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز، با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده در دانشگاه‌ها تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،‌ اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و ضرورت توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه از چهارشنبه گذشته با تحصن دانشجویان در صحن دانشگاه کلمبیا آغاز شد، بسرعت به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسید و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شد.

دانشجویان در دیگر دانشگاه‌های آمریکا نیز در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند و دانشجویان دانشگاه براون در رودآیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در یک مجموعه در خیابان «هزار جریب» کلانشهر اصفهان مستقر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha