حمایت دانشگاهیان خراسان رضوی از خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنایت صهیونیست‌ها+ فیلم

مشهد- ایرنا- جمعی از دانشگاهیان، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در تجمعی در مزار شهدای گمنام واحد مشهد، گرد هم آمده و عملکرد دولت آمریکا را در برخورد با دانشجویان و استادان آزادی خواه حامی فلسطین محکوم و از خیزش جامعه دانشگاهی آمریکا علیه جنایت صهونیست‌ها در غزه حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در این تجمع گفت: موضوع فلسطین و ظلم و ستمی که امروز بر غزه و مردم مظلوم این منطقه بر طبق بیانات رهبر معظم انقلاب روا داشته می‌شود، لکه ننگی بر دامان بشریت است و باعث تاسف است که در چنین زمانی که به رغم همه ادعاهایی که در خصوص حقوق بشر و توجه به مسایل انسانی می‌شود، کشوری که خود را مهد تمدن می‌داند، تاب همدردی دانشجویان خود با مردم مظلوم غزه و فلسطین را ندارد.

دکتر محسن مرادی افزود: اتفاقاتی که امروز در دانشگاه‌های آمریکا در حال رخ دادن است و برخوردهایی که با دانشجویان عدالتخواه صورت می گیرد، باعث تاسف و جای سوال دارد.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد ضمن محکومیت جنایت آمریکا، دانشجویان عدالت خواه دانشگاه‌های آمریکا را که در این فضا با مردم مظلوم غزه و فلسطین همدردی می‌کنند را حمایت و همراهی می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: قرارگاه جهاد تبیین این دانشگاه به عنوان یکی از قرارگاه‌های فعال در سطح شهر و در مجموعه نهادهای فرهنگی دایر است، این قرارگاه بایستی در خصوص حمایت از اتفاقات دانشگاه آمریکا و جنبش عدالت خواه دانشجویی نیز برنامه‌هایی داشته باشد.
 

به گزارش ایرنا، حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاههای آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی‌وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha