۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85459633
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۶ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

تهران- ایرنا- مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار نفر از داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا کریمیان امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: از آنجا که مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری تخصصی ۱۴۰۳ پایان وقت دوشنبه (دهم اردیبهشت) تمام می‌شود، افراد واجد شرایط باید در این مدت نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، آزمون مقطع دکتری نیمه‌متمرکز ۱۴۰۳، روز ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور شامل ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی در هفت گروه امتحانی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار شد.

همچنین در این آزمون بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۱ هزار و ۶۴۱ نفر داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۵۶۴ نفر (۴۵ درصد) زن و ۸۴ هزار و ۷۹ نفر (۵۵ درصد) مرد بودند. افزون بر این، بر اساس آخرین آمار سازمان سنجش حدود ۱۲۸ هزار نفر از این افراد برای شرکت در آزمون کارت دریافت کردند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۳، روز ۲۸ فروردین منتشر و روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفت. بر اساس اطلاعات سازمان سنجش از مجموع ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha