ماجرای ته‌لنجی‌ها در راه جشنواره فجر۴۳/ هوشنگ توکلی: فیلم پربازیگر و کارگردان اولی است

تهران-ایرنا- تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه پیش‌تولید یک فیلم درباره «شوتی‌ها» و حمل کالاهای ته‌لنجی را با یک کارگردان کار اولی آغاز کرده‌ است، گفت: فیلمبرداری کار بیشتر در جاده‌ها و در شب اتفاق می‌افتد و تلاش می‌کنیم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، هوشنگ توکلی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «لحظه» (۱۳۵۶) از تهیه‌کنندگی مهمترین پروژه راهبردی جاده‌ای، ماجرای «شوتی‌ها» با محوریت حمل کالاهای ته‌لنجی با کارگردانی یک کارگردان کار اولی خبر داد.

شوتی پدیده‌ای اجتماعی-اقتصادی است، که در آن افراد به قاچاق کالا یا انسان، به‌وسیله خودروهای خاصی با سرعت‌های غیرمجاز می‌پردازند

بیشتر کار شبکاری و در جاده است

هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: فیلمبرداری اثر از جنوب کشور و از چابهار شروع می‌شود و به تهران می‌رسد. مساله خیلی مهم این‌که پروژه، شخصی‌ساز بوده و دیگر نیروها و دستگاه‌ها هم برای ساخت اثر کمک می‌کنند.

وی افزود:پیش‌تولید اثر از یک ماه پیش شروع شده و منطقه در حال شناسایی است. چون پروژه خیلی سنگینی است و فیلمبرداری آن نزدیک به ۷۵ روز زمان می‌برد.

توکلی گفت: فیلمبرداری کار عمدتا در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، این اثر سینمایی، پربازیگر و بیشتر کار شبکاری است که در جاده اتفاق می‌افتد. پروژه، نورپردازی‌های خاص نیاز دارد و چند تیم حرفه‌ای درجه یک پشت تولید هستند که به تدریج هماهنگی‌ها با این تیم‌ها انجام می‌شود.

تلاش می‌کنیم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد

وی خاطرنشان کرد: سعید جلیلی کارگردان کار اولی است و کارگردانی این اثر سینمایی را بر عهده دارد. تلاش می کنیم کار به جشنواره فجر امسال برسد.

توکلی در خصوص نوع انتخاب بازیگر این فیلم اظهار داشت: ما دو سبک در ایران در خصوص انتخاب بازیگر داریم؛ یا نیرو می‌سازیم و تحویل جامعه می‌دهیم و گروهی هم از نیروی ساخته شده استفاده می‌کنند که ما گروه اول هستیم و ضمن معرفی چهره از بازیگران خوبی که اکنون در بازی‌های تبلیغاتی و مطبوعات زرد گم شده و استعدادهایی که آسیب خورده‌اند، استفاده می‌کنیم.

وی گفت: دو سه تیم خیلی خوب را شناسایی کردیم و در حال فراهم‌سازی مقدمات تمرین‌ها هستیم تا وقتی مقابل دوربین می‌آیند معجزه کنند، انتخاب بازیگران هنوز کامل نشده و کار را به تدریج و سخت‌گیرانه پیش می‌بریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha