سهرابیان: قایقرانان ایران می‌توانند تاریخ‌ساز شوند؛ بعد از المپیک مربی خارجی می‌آوریم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی ایران، گفت: پنج قایقران ایران که سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کرده‌اند، می‌توانند در این رویداد بزرگ تاریخ‌سازی کنند.

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد پاروزنان کشورمان در انتخابی المپیک و کسب ۵ سهمیه، اظهار داشت: در مسابقات کسب سهمیه، تمام کشورها با توان کامل به مصاف حریفان می‌روند و باور کنید، رقابت بسیار سختی وجود دارد.

وی افزود: نبی رضایی در فینال کانوی ۱۰۰۰ متر مردان در حضور بهترین‌ها توانست اول شود و با اقتدار سهمیه المپیک را کسب کرد. علی آقا میرزایی نیز در کایاک ۱۰۰۰ متر مردان توانست با وجود رقابت سخت با چین در رده سوم قرار بگیرد و به سهمیه برسد.

رئیس فدراسیون قایقرانی، عنوان کرد: فاطمه مجللی در تک نفره سنگین وزن روئینگ، کار بسیار ارزشمندی انجام داد و توانست با کسب عنوان سومی و مدال برنز، نخستین سهمیه المپیک قایقرانی ایران در این بخش را به نام خود ثبت کند. همچنین مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان در فینال، به‌عنوان قایق دوم از خط عبور کردند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دونفره را به دست آوردند.

سهرابیان: قایقرانان ایران می‌توانند تاریخ‌ساز شوند؛ بعد از المپیک مربی خارجی می‌آوریم

وی ادامه داد: رشته‌ای که در بازی‌های آسیایی پنجم شد، در این رقابت‌ها به مقام دوم رسید. ما با ۵ نفر تاریخ‌سازی کردیم. با سه بانو در روئینگ و دو مرد در کایاک و کانو به سهمیه رسیدیم. در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مدال فکر نمی‌کنم و هرگز در این زمینه صحبتی هم نخواهم کرد. مطمئن هستم که این ۵ نفر رقبای خود را آزار می‌دهند و می‌توانند تاریخ‌سازی کنند.

سهرابیان با اشاره به اینکه میزبانی مسابقات دراگون بوت کاپ آسیا به ایران سپرده شده است، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها مهرماه در دریاچه آزادی برگزار می‌شود. دلیل برگزاری آن در مهرماه این است که احتمالا در تابستان آب دریاچه کاهش می‌یابد.

وی درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی آب‌های آرام، گفت: تمام تمرکزم فعلا روی مربیان ایرانی است، چون برای کسب سهمیه پاروزنان ما خیلی خوب کار کردند اما بعد از بازی‌های المپیک، مربی مناسب خارجی را برای ملی‌پوشان در نظر می‌گیریم. با کشورهای روسیه، مجارستان و لهستان رایزنی کردیم و بعد از المپیک سرمربی جدید آب‌های آرام معرفی خواهد شد تا در بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و در این رقابت‌ها سطح تیم ما را نشان دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha