تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تخصیص بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور حمایت از دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها برای اجرای طرح‌های درآمدزا و خرید ماشین آلات خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهیار نورعلی اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته با تشکیل جلسات کمیته ملی وام دهیاری‌ها تعداد یک هزار و ۲۹۰ درخواست طرح های درآمدزا و خرید ماشین آلات پس از بررسی تصویب و به بانک های عامل معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: با عملیاتی شدن مصوبات کمیته ملی تسهیلات، امید است بیش از ۲ هزار اشتغالزایی مستقیم در روستا صورت گیرد.

نورعلی ضمن تأکید بر نظارت برای تخصیص تسهیلات و اجرای صحیح طرح های درآمدزا، خواستار تهیه و تدوین بسته‌های فرصت سرمایه گذاری براساس بهره‌گیری از اولویت‌های دستگاه ها و نهادهای ذی‌ربط شد.

تخصیص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها

به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز مدیرکل برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر لزوم شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در روستاها در راستای تحقق شعار سال تاکید کرده بود.

مجتبی رضازاده از تصویب ۴۵ طرح درآمدزا در ۶ ماه گذشته برای دریافت تسهیلات در دهیاری‌ها خبر داد و گفت: باید فرصت های سرمایه گذاری در هر روستا شناسایی و معرفی شود تا فرصت های جدید اشتغال‌زایی در روستاها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه روستا کانون مولد کشور است، افزود: کشور نیازمند امنیت غذایی، خدمات گردشگری و اجتماعی روستا است، باید جایگاه روستایی و عشایر که جایگاه تولید است به طور شایسته قلمداد و برنامه بلند مدت برای آن تعریف شود، فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدزایی در روستاها منجر به ماندگاری جمعیت در این مناطق و حتی مهاجرت معکوس می شود و باید مبنای کارهای مطالعاتی و پژوهشی در حوزه روستایی، ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم باشد و در این طرح ها تمامی موارد مربوط به تولید تا مصرف به ویژه در حوزه بازاریابی مد نظر قرار گیرد.


رضازاده افزود: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف بخش توسعه روستایی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و در این راه مشخص کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش گام مهمی است که از اواسط سال گذشته با طرح موضوع با مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور حرکت در این مسیر را آغاز کرده و امیدواریم با تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی، نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه توسعه روستایی را امسال در کشور برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha