۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85459234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی دریایی در استان بوشهر

بوشهر-ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در آب‌های این استان در یک سال گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " محمد شکیبی نسب" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات های یاد شده 2 هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا ‌و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاکننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: امحا و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه از اقدام های مهم انجام شده در سال گذشته بوده است.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام " دریاپاک یک "و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: پارسال در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی عنوان کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی های متردد در این بندر مستقر شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آاینده در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب های استان می توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریاپاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت های پزشکی تجهیز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha